«آنتونی بلینکن» و «جک سالیوان» وارد می‌شوند

تعیین وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی جو بایدن

هم سالیوان چهل‌وسه ساله و هم بلینکن پنجاه‌وهشت ساله در زمانی که بایدن معاون رئیس‌جمهوری بود مدتی به عنوان مشاور امنیت ملی برای او کار می‌کردند.

شهروند آنلاین: دستیار ارشد جو بایدن می‌گوید که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا روز سه‌شنبه، چهارم آذر، اولین فهرست کابینه پیشنهادی خود را اعلام می‌کند.

رونالد (ران) کلین، دستیار ارشد بایدن، روز یکشنبه دوم آذر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» از ارایه جزئیات بیشتر در این‌ زمینه خودداری کرد و گفت که دور اول معرفی کابینه پیشنهادی به وسیله خود آقای بایدن انجام خواهد شد.

بنا به گزارش سه نفر از افرادی که با موضوع در ارتباط هستند،جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، مشاور قدیمی خود، آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر خارجه دولت جدید آمریکا در نظر گرفته است.

به گزارش بلومبرگ، جو بایدن در حالی که دونالد ترامپ هنوز به شکست انتخاباتی خود اعتراف نکرده است، در حال چیدن تیم دولت خود است و در این میان آنتونی بلینکن را برای سمت وزیرخارجه در نظر گرفته است.

همچنین بنا به گفته دو تن از افرادی که صاحب اطلاع خوانده شده‌اند، جک سالیوان، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران هیلاری کلینتون، به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در نظر گرفته شده است.

پیش از این ران کلین که به عنوان رئیس دفتر آینده بایدن انتخاب شده، روز یکشنبه گفته بود که بایدن قصد دارد کابینه اولیه و کوچک خود را در روز سه‌شنبه معرفی کند.

هم سالیوان چهل‌وسه ساله و هم بلینکن پنجاه‌وهشت ساله در زمانی که بایدن معاون رئیس‌جمهوری بود مدتی به عنوان مشاور امنیت ملی برای او کار می‌کردند.

بلینکن پس از اینکه به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در زمان معاونت ریاست‌جمهوری او خدمت کرد، به سمت معاونت وزارت خارجه دولت باراک اوباما ارتقا یافت.

بلینکن همچنین پیش از آن و هنگامی که بایدن هنوز سناتور بود، به عنوان مدیر کمیته روابط خارجی سنای بایدن فعالیت داشت.

او فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد و مدرسه حقوق دانشگاه کلمبیاست.

بلینکن در دولت اوباما همچنین به عنوان یکی از بنیانگذاران یک شرکت استراتژی سیاسی تحت عنوان «وست‌اگزک» شناخته شده بود.

به نوشته بلومبرگ، انتخاب بلینکن به عنوان وزیر خارجه نشان‌دهنده قصد بایدن برای بکارگیری افراد کارکشته در پست‌های کلیدی کابینه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.