بنیانگذار چالش «سطل آب یخ» درگذشت

مرگ پاتریک‌‌ کوین در 37 سالگی بر اثر بیماری ای‌‌ال‌اس

پاتریک کوین که چالش سطل یخ را برای یاری‌رساندن به بیماران ALS راه انداخته بود، در ۳۷ سالگی درگذشت.

شهروند آنلاین: پاتریک کوین که چند سال پیش چالش سطل آب یخ را برای یاری‌رساندن به بیماران ALS راه انداخته و به فراگیرشدن آن کمک کرده بود، روز یکشنبه در سی‌وهفت سالگی بر اثر همین بیماری درگذشت.

کوین که خودش سال ۲۰۱۳ به بیماری عصبی اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا و زمینگیر شده بود، با کمک به شناخته‌شدن بیشتر چالش سطل آب یخ توانست بیش از ۲۲۰ میلیون دلار از سراسر جهان برای کارهای پژوهشی مربوط به این بیماری جمع کند.

چالش آب یخ در تابستان سال ۲۰۱۴ و از طریق شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت. مشارکت‌کنندگان در این کمپین در سراسر جهان فیلم‌ها و عکس‌هایی را منتشر می‌کردند که در آن سطل آب یخی را روی سر خود ریخته و فرد دیگری را به چالش دعوت می‌کردند تا همان کار را انجام دهد. این کمپین با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تحقیقات در زمینه بیماری ای‌ال‌اس بود.

از سرشناس‌ترین چهره‌های شرکت‌کننده در چالش سطل یخ بودند؛ پیتر فریتس، دیگر فعال حوزه مبارزه با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و چهره سال هفته‌نامه تایم هم خودش به این بیماری عصبی مبتلا و یار کوین در چالش سطل یخ بود که سال گذشته در سی‌وچهار سالگی از دنیا رفت.

فقط در آمریکا ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و آمار مرکز پایش و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد 5 تا ۱۰درصد موارد بیماری ارثی است. هنوز دلیل اصلی به وجودآمدن بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مشخص و درمانی برای آن پیدا نشده است.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.