ثبت کدپستی برای صدور بیمه نامه الزامی است

بیمه مرکزی اعلام کرد: از ابتدای خرداد ۱۴۰۴، صدور بیمه‌نامه در همه رشته‌های بیمه‌ای برای بیمه‌گذاران حقیقی فقط با استعلام موفق کدپستی از سامانه ملی املاک و اسکان امکان‌پذیر خواهد بود.

شهروندآنلاین| با اعلام کارگروه تعامل‌پذیری، تمامی شرکت‌های بیمه موظف شدند در زمان صدور بیمه‌نامه در تمامی رشته‌های بیمه‌ای، از سرویس ثبت و استعلام کدپستی سامانه ملی املاک و اسکان استفاده کنند.
بنا بر اعلام این کارگروه، به‌کارگیری این سرویس یک تکلیف قانونی است و تمامی شرکت‌های بیمه مکلفند حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴، برای پیاده‌سازی آن اقدام کنند. از آن تاریخ، صدور بیمه‌نامه برای بیمه‌گذاران حقیقی منوط به انجام استعلام موفق از سامانه املاک و اسکان خواهد بود.
شرکت‌های بیمه هم موظفند ضمن اطلاع‌رسانی مناسب به مشتریان، موضوع را برای اجرا به شبکه فروش و کلیه واحد‌های ذی‌ربط خود ابلاغ کنند.
همچنین تأکید شد که مسئولیت قانونی ناشی از اجرا نشدن صحیح این بخشنامه برعهده مدیران ستادی و عملیاتی شرکت‌ها خواهد بود.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.