گران‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران کیست؟

با خط خوردن برخی ستاره‌های فوتبال از تیم‌ملی حالا ارزش اقتصادی ویترین فوتبال ایران هم پایین آمده است

تیم‌ملی نسبت به زمان حضور کی‌روش و ویلموتس از ارزش مالی کمتری برخوردار است؛ به‌طوری که در ارزش‌گذاری‌ها این تیم با سقوطی 50درصدی مواجه شده است.

سایت ترانسفر مارکت به‌طور مداوم درباره ارزش‌گذاری اقتصادی بازیکنان فوتبال در سراسر جهان گام برمی‌دارد و به یکی از مراجع اصلی در این خصوص بدل شده است. این رسانه معتبر حالا با توجه به نفرات دعوت‌شده به تیم‌ملی فوتبال ایران در دوران دراگان اسکوچیچ ارزش مالی این تیم را ارزیابی کرده که نسبت به دوره‌های قبلی با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

در پی تغییر و تحولات دراگان اسکوچیچ در تیم‌ملی و غیبت چندین بازیکن تأثیرگذار از جمله سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، رامین رضاییان، سامان قدوس و… در اردوی ایران، ارزش این تیم از دوران حضور دراگان اسکوچیچ هم کمتر شد.

طبق اعلام سایت ترانسفر مارکت و براساس آخرین فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی، تیم اسکوچیچ از سوی ترانسفرمارکت ۲۵.۵ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده که به نسبت دوران ویلموتس و کی‌روش کاهش چشمگیری داشته است.

تیم‌ملی ایران در دوران سرمربیگری ویلموتس ارزشی در حدود ۴۵ملیون یورو و در زمان مربیگری کی‌روش ۵۸.۱میلیون یورو ارزش داشت که بیش از دوبرابر ارزش کنونی تیم‌ملی ایران با دراگان اسکوچیچ است.

البته مشخص است که این کاهش ارزش‌گذاری تیم‌ملی از سوی ترانسفرمارکت، به علت حضور بازیکنان جوان و آینده‌دار و غیبت بازیکنان گران‌قیمت فوتبال ایران در تیم‌های زنیت، پورتو و برایتون است.

گران‌ترین بازیکن ایران کیست؟

در این ارزش‌گذاری، کاوه رضایی و علی قلی‌زاده، بازیکنان ملی‌پوش شارلوا با ۴میلیون یورو در صدر جدول قرار دارند. میلاد محمدی با ۲.۸میلیون یورو، مجید حسینی با ۱.۷میلیون یورو و امیر عابدزاده با ۱.۳میلیون یورو در رده سوم تا پنجم گران‌ترین بازیکنان تیم‌ملی قرار دارند. در این فهرست عارف غلامی، اکبر ایمانی، مهدی قایدی، سعید عزت‌اللهی و مهدی شیری پنج بازیکن انتهایی این فهرست هستند که به علت شرایط سنی و تیمی خود از ارزش کمتری برخوردار هستند.

گفتنی است؛ بر این اساس تیم‌های ملی کره‌جنوبی با ۱۳۴میلیون یورو، ژاپن با ۱۰۳میلیون یورو، استرالیا با ۴۳.۵میلیون یورو و… ارزشمندتر از تیم‌ملی ایران هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.