ابلاغ موافقت‌نامه تأسیس مرکز منطقه‌ای مدیریت خطرپذیری زلزله

تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا

معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقت‎نامه تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا را ابلاغ کرد

شهروند آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، با امضای اسحاق جهانگیری، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقت‌نامه تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا ابلاغ شد.

هیأت‌وزیران در جلسه بیست‌وهشتم آبان ۱۳۹۹، با صدور مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد درخصوص تأسیس مرکز منطقه‌­ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب­‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا موافقت کرد.

هدف اصلی مرکز یادشده، کمک به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش‌های مناسب جهت ایجاد تاب‌آوری نسبت به زلزله‌های احتمالی براساس خصوصیات فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و به شکل یک بستر پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و آمادگی عمل می‌کند.

همچنین تأکید اصلی فعالیت‌های این مرکز بر انجام تحقیقات، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، ارایه توصیه‌های سیاست‌گذاری، تسهیل انتقال فناوری و ترویج همکاری و تبادل تجربیات منطقه‌ای است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.