سفر پرماجرای یک زن شگفت‌انگیز!

«زن شگفت‌انگیز» پیش از آمریکا به چین می‌رود

«زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» با همان توقعات و انتظاراتی مواجه است که باعث شدند حتی فروش سیصدوپنجاه میلیون دلاری «تنت» نیز به چشم نیاید و فیلم آخر «کریستوفر نولان» یک فیلم شکست‌خورده جلوه کند

شهروند آنلاین: در شرایطی که مدت‌هاست نگاه دنیای سینما به جدیدترین نسخه مجموعه فیلم «زن شگفت‌انگیز» دوخته شده که با اکرانش نقطه پایانی بر رکود عجیب سینمای آمریکا بگذارد، حالا خبر می‌رسد که «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» فعلا در آمریکا سروکله‌اش پیدا نخواهد شد و به عبارت بهتر پیش از اکران در آمریکا راهی سینماهای چین خواهد شد. در فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» یک بار دیگر «گل گدوت» در برابر دوربین «پتی جنکینز» بازی کرده است.

زنی در چین!

نشریه ورایتی در این زمینه خبر می‌دهد که قرار است «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» از ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) در سینماهای چین اکران شود. یک هفته بعد از این تاریخ نیز این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی به نمایش درخواهد آمد.

اکران «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در چین در حالی صورت می‌گیرد که وضعیت سینماهای این کشور در حال بهبود است. شاهد این مدعا فروش ۱۵۰ میلیون دلاری فیلم جنگی «ایثار» است که از اواخر اکتبر راهی پرده‌ سینماهای چین شده است. حتی این فروش بهبود یافته نیز اگرچه در مقایسه با مقطع زمانی مشابه سال گذشته با افت محسوس ۷۳درصدی روبه‌رو است، ولی همین نیز در قیاس با درآمد سینماهای آمریکا که زمانی نه چندان دور بزرگ‌ترین گیشه جهان بودند، رویایی است. حداقل اینکه بر خلاف سینماهای آمریکا که تنها 40درصدشان باز شده (و مهم‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهایش یعنی سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک هنوز بسته هستند)؛ بیش از ۹۰درصد سینماهای چین مشغول فعالیت هستند.

بار سنگین توقعات

«زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» که دنباله فیلم «زن شگفت‌انگیز» است- که با بازی «گل گدوت» ساخته شده؛ اولین عنوان بزرگ هالیوودی است که پس از نمایش «مولان» در ماه سپتامبر در چین، در این کشور به نمایش درمی‌آید. این فیلم در آمریکا نیز با همان توقعات و انتظاراتی مواجه است که باعث شدند حتی فروش سیصدوپنجاه میلیون دلاری «تنت» نیز به چشم نیاید و فیلم آخر «کریستوفر نولان»یک فیلم شکست‌خورده جلوه کند. از این نظر گفته می‌شود «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» کار بسیار دشواری برای موفقیت در پیش دارد.

برنامه اکران

کمپانی «برادران وارنر» که «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را از 16 دسامبر (26 آذرماه) در بیشتر نقاط دنیا از جمله اروپا؛ از 18 دسامبر (28 آذرماه) در چین؛ و از 25 دسامبر (5 دی ماه) در آمریکا روی پرده خواهد فرستاد،  قصد دارد تا نسخه آنلاین فیلم را نیز همزمان با اکران در آمریکا از طریق سرویس استریمینگ «اچ‌بی‌او مکس» در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

گفتنی است که فیلم اصلی «زن شگفت‌انگیز» 820 میلیون دلار فروش کرد که در این میان بیش از 90 میلیون دلار آن از بازار چین به دست آمده بود.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.