سی هفتادِ تأمین اجتماعی چیست؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، طرح جدید سازمان برای برقراری «بیمه بیکاری» را بیان کرد

سالاری به تبیین جزئیات غیرحضوری‌شدن پنج خدمت در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و به پرسش‌های خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

شهروند آنلاین: سی هفتادِ تأمین اجتماعی چیست؟ مصطفی سالاری در نشستی خبری با اشاره به ورود سومین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن‌ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: «در هفته سوم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق آن ۷۰میلیون از بار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد؛ یعنی بیش از ۷۰درصد خدمات غیرحضوری می‌شوند.»

او افزود: «در دو هفته گذشته سه خدمت غیرحضوری شدند و امروز پنج خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و نیاز به حضور بیمه‌شده را منتفی خواهد کرد.»

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طبق برنامه تا امروز جلو رفته‌ایم و امید است به‌طور کامل محقق شود و ۷۰میلیون از ۹۶میلیون مراجعه به شعب کاسته شود، اظهار کرد: «تلاش می‌کنیم خدمات الکترونیکی به هیچ‌وجه حضوری ارایه نشوند.»

راهنمایی مراجعه‌کنندگان در فعال‌سازی خدمات روی گوشی موبایل

سالاری در پاسخ به اینکه آیا ارایه این خدمات به صورت حضوری ممنوع خواهد شد؟ عنوان کرد: «ممنوع از این نظر که همکار ما این خدمات را ارایه نکند. ما نمی‎توانیم جلوی مراجعه مردم را بگیریم. اگر هم شخصی به شعب مراجعه کند، همکار ما در ورودی شعب او را راهنمایی می‌کند و بروشورها را ارایه و با گوشی همراه آن خدمت را برایش فعال می‌کند.»

او افزود: «باید برای ما قطعی شود که روزی به ارایه حضوری خدمات برنمی‌گردیم. اگر دوگانه باشد، این نگرانی هست که دوباره به حالت حضوری برگردد. ممنوعیت برای همکاران ماست. باید در ورودی شعب کاری کنیم که بیمه‌شدگان به باجه نروند.»

خداحافظی با نسخه کاغذی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره ثبت‌نام برای دریافت خدمات غیرحضوری و ضرورت ارایه شماره حساب و تطابق اطلاعات هویتی فرد با شماره تلفن همراهش گفت: «برای برخی خدمات شماره حساب می‌خواهیم و موبایل که به نام فرد باشد. در همه این موارد بخش قابل توجهی ثبت‌نام کرده‌اند و هرکس ثبت‌نام نکرده، باید اطلاعاتش را تکمیل کند.»

سالاری با اشاره به اینکه این خدمات علاوه بر طرح نسخه الکترونیک هستند، گفت: «از آخر مهرماه همه امکانات نسخه‌نویسی در همه مطب‌ها به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم شده و کار از نظر ما تمام شده و  جامعه درمانی باید به ما ملحق شوند که مشوق‌هایی درنظر گرفته‌ایم و امید است به مرحله‎ای برسیم که نسخه‌نویسی کاغذی نداشته باشیم.»

طرح جدید تأمین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از اسفند تا آخر خرداد مقرری بیمه بیکاری یک‌میلیون و ۵۰هزار نفر برقرار شد، گفت: «از خردادماه تاکنون، مقرری بیمه بیکاری برای ۸۲هزار نفر برقرار شده است. طرحی درباره بیمه بیکاری از سوی سازمان آماده و ارایه شده است که جزئیات آن امروز در جلسه‌ای در کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا بررسی و موارد لازم تصمیم‌گیری می‌شود.»

فهرست خدمات جدید غیرحضوری‌شده

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی فهرست خدمات غیرحضوری‌شده این هفته را اعلام کرد و گفت: «استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه‌ای بیمه‌شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبت‌نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی از این جمله هستند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.