تدریس سارق حرفه‌ای به دزدان نوپا

قدیمی‌ترین سارق موبایل و کیف تهران که کلاس آموزشی برای مجرمان نوپا گذاشته بود، دستگیر شد. این متهم پنجاه ساله در مدت سه روز 30 گوشی سرقت کرده بود.

با توجه به وقوع چندین موبایل‌قاپی در محدوده کلانتری 13 آبان، تیم عملیاتی کلانتری دست به کار شد. سرنخ‌ها جمع‌‌آوری شد و تصاویر دوربین‌های مداربسته مورد بازبینی قرار گرفت.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که پشت این موبایل‌قاپی‌ها به یکی از قدیمی‌ترین سارقان کیف‌ و موبایل‌ تهران قرار دارد.

آزادی از زندان

این سارق بنام بارها پشت میله‌های زندان افتاده بود. تحقیقات حاکی از این بود که متهم با گذراندن دوران محکومیتش به تازگی از زندان آزاد شده است. عملیات مأموران کلید خورد و متهم را در خانه‌اش دستگیر کردند.

مأموران در خانه این سارق حرفه‌ای به 27 تلفن‌همراه و تبلت سرقتی برخورد کردند. متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به مأموران گفت: «در چند روز گذشته این 30 گوشی و تبلت را  سرقت کردم.»

آموزش به جوانان

متهم پنجاه ساله که سابقه سیاهی در پرونده کیفری خود دارد، بارها به اتهام سرقت کیف و گوشی پشت میله‌های زندان را تجربه کرده است، اما این‎بار پس از آزادی از زندان جوانان را اغفال و با آموزش به این گروه اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد. متهم با تدریس سرقت به پسران جوان ترک موتورسیکلت می‌نشست و سرقت‌های سریالی خود را کلید می‌زد. البته در برخی موارد هم به تنهایی نقشه دزدی‌هایش را اجرایی می‌کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.