برجامی‌ها در پست‌های کلیدی

رونمایی رسمی از تیم امنیت ملی و سیاست خارجی جو بایدن

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که طبق برآورد رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده است، «آنتونی بلینکن» را رسما به عنوان عهده‌دار تصدی سمت وزارت خارجه معرفی کرد. «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد شد. «لیندا توماس گریفیلد» توسط بایدن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد.

شهروندآنلاین: بایدن رسما «آنتونی بلینکن» را نامزد تصدی وزارت خارجه معرفی کرد.

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که طبق برآورد رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده است، «آنتونی بلینکن» را رسما به عنوان عهده‌دار تصدی سمت وزارت خارجه معرفی کرد.

«جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد شد.

«جیک سولیوان» نیز در دولت بایدن متصدی پست مشاور امنیت ملی خواهد بود.

«لیندا توماس گرینفیلد» توسط بایدن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد.

«الخاندرو مایورکاس» نیز در دولت احتمالی بایدن پست وزیر امنیت داخلی آمریکا را در اختیار خواهد داشت و «آوریل هاینس» مدیر سازمان امنیت ملی خواهد شد.

بایدن در بیانیه خود با اعلام افراد کلیدی دولت احتمالی‌اش تأکید کرد: «زمانی که موضوع  امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا مطرح می‌شود، هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد و من به تیمی نیاز دارم که در روز اول به بازیابی جایگاه آمریکا به من کمک کنند و جهان را برای مقابله با چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، متحد کرده و امنیت ما را به پیش ببرند.»

از میان 6 عضو کابینه دولت جدید آمریکا تاکنون دو زن به سمت‌های کلیدی سفیر سازمان ملل متحد و مدیر سازمان اطلاعات ملی انتخاب شده‌اند. یک آفریقایی‌تبار در میان آنهاست و یک مهاجر لاتین‌تبار هم وزیر آتی وزارت امنیت داخلی معرفی شده است.

بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد.

علاوه بر کابینه، از میان ۱۶مقام ارشد نهاد ریاست‌جمهوری که تاکنون رسما معرفی شده‌اند هم زنان با ۱۰عضو در برابر ۶مرد، اکثریت دارند.

به جز بلینکن که از طرفداران توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌رود، حضور جان کری در ترکیب کابینه آتی آمریکا، ولو در سمتی پایین‌تر، نشان از قصد کاخ سفید برای نزدیک‌شدن به برجام دارد. جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، نمایندگی این کشور را برای امضای توافق هسته‌ای با ایران به عهده داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.