ورزشکاران ایرانی در ردیف اول صف دریافت واکسن کرونا

به گفته رئیس کمیته ملی المپیک ورزشکاران جزو اولین گروه‌هایی هستند که از واکسن کرونا بهره‌مند می‌شوند

در حالی‌که بحث زمان رسیدن واکسن کووید- 19 به ایران این روزها داغ شده، ورزشکاران به خاطر در پیش بودن المپیک جزو گروه‌های اول متقاضی این واکسن هستند.

تولید واکسن کرونا که نتایج خوبی به همراه داشته، این روزها توسط یک شرکت در آمریکا آغاز شده، اما مشخص نیست عرضه عمومی آن چه زمانی آغاز می‌شود و البته چه زمانی به کشور ایران خواهد رسید. ورزشکاران ایرانی هم که مسابقات مختلفی از جمله میادین جهانی و البته المپیک توکیو را در پیش دارند، در ماه‌های اخیر به‌شدت به خاطر مشکلات مربوط به ویروس کرونا تحت فشار بودند.

البته کمیته بین‌المللی المپیک به همه کشورهای عضو اطمینان خاطر داده در صورتی که واکسن کرونا عرضه عمومی شود، خیلی زود ورزشکاران المپیکی را برای ورود به توکیو واکسینه می‌کند؛ حتی این اتفاق شاید در مسابقات گزینشی المپیک در رشته‌های مختلف هم رخ دهد.

امروز سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که در یک نشست خبری مجازی شرکت کرده بود، درباره چگونگی تهیه واکسن کرونا برای ورزشکاران ایرانی توضیحاتی را ارایه کرد.

او در این باره گفت: «کمیته ملی المپیک نمی‌تواند به موضوع واکسن ورود کند. وزارت بهداشت به عنوان مرجع این ماجرا هرزمان ورود واکسن کرونا به کشور را تایید کرد، ما هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم. مطمئن باشید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اولین متقاضی دریافت واکسن کرونا هستند تا ورزشکاران را واکسینه کنند. کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارد که برای خرید واکسن هم هزینه کند.»

اینطور که صالحی امیری اطمینان داده ورزشکاران ایرانی جزو اولین گروه‌هایی هستند که واکسن کرونا را بعد از ورود به کشور دریافت خواهند کرد. البته ممکن است کمیته بین‌المللی المپیک زودتر از اینکه این واکسن به ایران برسد، ورزشکاران المپیکی ایران را واکسینه کند.

به گفته رئیس کمیته ملی المپیک ایران، IOC به دنبال این است تا المپیک را بعد از کشف واکسن کرونا به صورت کاملا ایمن و با واکسینه کردن همه ورزشکاران و عوامل برگزار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.