تفریح وحشتناک یک مجرم اینترنتی

عامل انتشار کلیپ وادار کردن کودک سه‌ساله به مصرف موادمخدر دستگیر شد

کودک سه‌ساله را مجبور به مصرف موادمخدر کرد، از این کار وحشتناکش فیلم گرفت و در فضای مجازی منتشر کرد. جرم هولناکش را پنهان نکرد، در معرض دید بقیه گذاشت، تا همه ببینند با یک دختربچه سه‌ساله چه کرده است. حالا او را دستگیر کرده‌اند. عامل این فیلم خشن تحت بازجویی پلیس است. او تفریح را تنها انگیزه خود از این اقدام وحشتناک اعلام کرده است.

سکانس‌های یک فیلم خشن

چند وقت پیش بود که کلیپی در فضای مجازی منتشر شد؛ فیلمی که هرکس با دیدنش تحت‌تأثیر قرار می‌گرفت. یک نفر دختربچه‌ای را روبه‌روی خود نشانده بود و او را وادار می‌کرد که دخانیات مصرف کند، همچنین مشروبات الکلی هم به او می‌خوراند. دختربچه سه‌ساله هم این‌ کار را انجام داد. این فیلم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست چرخید، مردم را تحت‌تأثیر قرار داد و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را برعهده گرفتند و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

بازداشت مجرم اینترنتی

در تحقیقات پلیسی، هویت متهم شناسایی شد. مأموران پلیس در ادامه دریافتند که متهم هیچ نسبتی با والدین این دختربچه ندارد. گویا او از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده بود. این فرد در زمان غفلت والدین این دختربچه، او را مجبور به مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و پس از آن از او فیلمبرداری و فیلم ضبط‌شده را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و برای سیر مراحل قانونی به پلیس فتا انتقال یافت.

کودک‌آزاری برای تفریح

متهم بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت. او علت و انگیزه ارتکاب جرم را شوخی و سرگرمی در فضای مجازی اعلام کرد و گفت: «قصدم آزار این بچه نبود، فقط می‌خواستم کمی سرگرم شوم و شوخی کنم. فکر نمی‌کردم که دستگیر می‌شوم، فقط برای خنده این کار را انجام دادم.»

با اعتراف متهم، او با دستور قضائی و پس از تحقیقات تکمیلی روانه زندان شد.

هشدار پلیسی

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتای تهران بزرگ که این خبر را اعلام کرد، درباره این‌گونه پرونده‌ها توصیه‌هایی را نیز مطرح کرد: «هرگونه کودک‌آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان برای تفریح و خنده پیگرد قانونی دارد. کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند که از ارتکاب به اقدامات مشابه به دلایل مختلف ازجمله تفریح و سرگرمی، جمع‌آوری فالوور و بازدید‌کننده خودداری کنند. آنها باید بدانند یکی از اولویت‌های پلیس برخورد با این‌گونه ناهنجاری‌هاست.»

او در پایان از کاربران فضای مجازی خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir با پلیس در میان بگذارند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.