هدیه‌ای برای سلامتی

بهره‌مندی ۳.۵ میلیون نفر از خدمات هلال‌احمر در طرح آمران سلامت

در اجرای طرح آمران سلامت جمعیت هلال‌احمر در پیشگیری از بیماری کرونا ۳.۵میلیون نفر از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان جوانان هلال‌‌احمر گفت: «طرح آمران سلامت با مشارکت ۱۳‌هزار نفر از جوانان سراسر کشور اجرا شد و ۳.۵‌میلیون نفر از هموطنان نیز از خدمات آن بهره‌مند شدند.» دکتر محمد گلفشان درباره آخرین آمارهای اجرای طرح آمران سلامت به وسیله جمعیت هلال‌‌احمر گفت: «این طرح از پنجم تا پانزدهم آبان به همت هلال‌احمر و سازمان جوانان اجرا شد. داوطلبان در این طرح به ارایه توصیه‌های آموزشی در سطح شهر، پیام‌های موثر در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده میان مردم پرداختند.»

او اضافه کرد: «طرح آمران سلامت مجموعا در ۳۸۱شهرستان سراسر کشور به وسیله پایگاه‌های سیار و ثابت هلال‌‌‌حمر و با حضور جوانان و اعضای داوطلب هلال‌‌احمر اجرا شد.» رئیس سازمان جوانان هلال‌‌احمر با اشاره به بهره‌مندی ۳.۵‌میلیون نفر از هموطنان از خدمات این طرح عنوان کرد: «این رقم مربوط به افرادی است که به آنها اقلام بهداشتی داده شده یا مستقیما مورد توصیه و تذکرات بهداشتی آمران قرار گرفته‌اند. اما شمار افرادی که در برنامه‌های عمومی و همگانی هلال حضور داشته‌اند، قابل شمارش نیست.»

مشارکت ۹۳۰ سمن در طرح آمران سلامت

گلفشان درباره مشارکت جوانان در اجرای طرح آمران سلامت خاطرنشان کرد: «این طرح با مشارکت ۱۳‌هزار نفر از جوانان هلال‌‌احمر در ۴‌هزار و ۲۰۰ پایگاه هلال و بر اساس نیاز استان‌ها اجرا شد. به علاوه ۹۳۰سمن نیز در اجرای این طرح با هلال‌‌احمر همکاری داشتند که مجموعا ۵‌میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری و صرف خرید و توزیع اقلام بهداشتی میان مردم شد.»

او بیان کرد: «اجرای طرح‌هایی ازجمله تئاترهای خیابانی برای اطلاع‌رسانی درباره راهکارهای پیشگیرانه از ویروس کرونا، حضور جوانان و آمران سلامت در خیابان‌ها و اطلاع‌رسانی به وسیله بلندگو، اجرای پانتومیم‌های خیابانی با موضوع کرونا و راه‌های مقابله با آن، آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اجرای نمایش‌های خیابانی، اهدای هدیه به کودکان دارای ماسک، اطلاع‌رسانی از طریق تاکسی‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی و حضور در خانه‌های سالمندان برای توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله اقداماتی بود که در این طرح انجام شد.»

طرح آمران سلامت با مشارکت داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر آغاز شده است. در این طرح جوانان با توصیه و تذکر از شهروندان می‌خواهند که از ماسک استفاده کنند. حتی به توزیع و هدیه ماسک بین شهروندان می‌پردازند. این طرح در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با بیماری کووید-۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی به اجرا درآمد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.