تداوم ریزش قیمت ارز و سکه

دلار در کانال ۲۴ هزار تومان و سکه در مرز ورود به کانال ۱۰ میلیونی

دلار امروز چهارشنبه در صرافی‌های بانکی با حدود ۸۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته (سه شنبه) به نرخ ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان فروخته شد

شهروند آنلاین: امروز در جریان معاملات در صرافی‌های بانکی، قیمت خرید دلارهم با ۵۰ تومان کاهش ۲۳هزار و ۷۷۰ تومان تعیین شد.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل، معادل ۲۹ هزار و ۶۲۰ تومان شدو قیمت خرید آن نیز با کاهش ۸۰ تومانی ۲۸ هزار و ۴۲۰ تومان شد.

قیمت روز گذشته (سه شنبه) هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی برای فروش معادل ۲۹ هزار و ۳۶۶ تومان و قیمت خرید آن نیز ۲۸ هزار و ۴۳۹ تومان بود.

قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی امروز ۲۴ هزار و ۳۰۵ تومان و قیمت فروش ۲۴ هزار و ۵۴۸ تومان ثبت شده بود.

همچنین در سامانه سنا نیز در معاملات روز (چهار شنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۴ هزار و ۵۰۳ تومان تومان معامله شد، نرخ خرید هر دلار در سامانه سنا نیز ۲۴ هزار و ۹۴۸ تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی  دیروز حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۵۱۶ تومان و هر حواله دلار با میانگین قیمت ۲۵ هزار و ۹۱۹ تومان اعلام شد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

در روزهای اخیر، روند حرکت قیمت دلار، کاهشی بوده است. اوایل آبان‌ماه نرخ دلار روند صعودی داشت و به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید، اما از اواسط آبان سیر نزولی به خود گرفت.

 سکه در مرز ورود به کانال ۱۰ میلیونی

همچنین در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۶۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۶۰ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون ۴۱۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روز‌های نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روز‌های قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی ۳۰ هزار تومان عبور کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.