عاقبت کی‌روش در کلمبیا؛ اخراج یا فرار؟!

کارلوس کی‌روش یک‌سال و نیم بعد از قبول هدایت کلمبیا در آستانه اخراج قرار دارد

سرمربی پرتغالی سابق ایران روزهای تلخی را در کلمبیا سپری می‌کند و رفتارش هم نسبت به زمان حضور در تهران کاملا متفاوت است.

کارلوس کی‌روش که 8 سال روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست و در نهایت جدایی‌اش با انتقادهای زیادی همراه شد، از حدود یک‌سال و نیم قبل برای رساندن کلمبیا به جام جهانی 2022 هدایت این تیم را در آمریکای جنوبی قبول کرد. سال 2019 برای کی‌روش بد نبود،‌ اما در سال 2020 و بعد از وقفه‌ای که کرونا در برگزاری بازی‌های ملی به وجود آورد، کلمبیا استارت ناامید کننده‌ای در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر داشت.

شاگردان کی‌روش بعد از برتری سه بر صفر برابر ونزوئلا و تساوی برابر شیلی در بازی‌های اول و دوم، دو شکست سنگین را متحمل شدند؛ اتفاقی که کلمبیایی‌ها اصلا به آن عادت ندارند.

باخت سه بر صفر برابر اروگوئه هنوز برای هواداران فوتبال در کلمبیا هضم نشده بود که شکست 6 بر یک  و تحقیرآمیز برابر اکوادور رقم خورد. با اینکه کارلوس کی‌روش در نشست خبری بعد از این بازی هواداران کلمبیایی را به آرامش دعوت کرده بود، اما خشم فوتبالدوستان در این کشور به حدی بود که سریع بحث اخراج سرمربی پرتغالی بر سر زبان‌ها افتاد.

حالا چند روز از این اتفاقات گذشته و خیلی از رسانه‌های کلمبیایی احتمال اخراج کی‌روش را بسیار بالا می‌دانند؛ اتفاقی که شاید در جلسه اول دسامبر فدراسیون فوتبال کلمبیا نهایی شود. شاید هم کی‌روش از ترس خشم زیاد در کلمبیا خودش راه خروج را در پیش بگیرد تا به سرنوشت آندرس اسکوبار، بازیکنی که بعد از جام جهانی 1994 به خاطر یک گل به خودی کشته شد، دچار نشود.

کی‌روش اگر از روی نیمکت کلمبیا اخراج شود، هم رویای حضور در چهارمین جام جهانی متوالی را از دست می‌دهد و هم دوران متفاوتی نسبت به حضورش در ایران را تجربه می‌کند.

البته در همین چند ماه اخیر برخی از رسانه‌های داخلی و هواداران ایرانی رفتارهای منطقی او در کلمبیا را با صحبت‌ها و رفتارهای بعضا غیرمنطقی و عجیبش در ایران مقایسه کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.