دو شکرگزاری از زبان دو رئیس‌جمهوری

ترامپ حامیانش را به لغو نتایج انتخابات فرا خواند و بایدن از اتحاد مقابل کرونا گفت

جو بایدن اعلام کرد که آمریکایی‌ها در حال جنگ با ویروس کرونا هستند نه یکدیگر، اما ترامپ همچنان از حامیانش می‌خواست تا برای لغو نتایج انتخابات ۳ نوامبر تلاش کنند

شهروند آنلاین:جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اساس سخنرانی خود به مناسب عید شکرگزاری را، توصیه به هموطنانش برای خودداری از اجرای سنت‌های پرخطر در دوران تعطیلات پیش‌رو قرار داد تا به این ترتیب از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری شود.

این درحالی است که رقیب انتخاباتی‌اش دونالد ترامپ همچنان از حامیانش می‌خواست تا برای لغو نتایج انتخابات سوم نوامبر تلاش کنند.

ترامپ روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود برای نشست قانون‎گذاران جمهوری‌خواه در ایالت پنسیلوانیا که به صورت تلفنی ایراد شد، بار دیگر ادعاهای «بی‌اساس» خود درباره تقلب در انتخابات آمریکا را تکرار کرد و گفت: «باید نتایج این انتخابات را برگردانیم.»

او همچنین در این روز مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین خود را که دوبار درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به پلیس فدرال دروغ گفته بود، عفو کرد.

اما جو بایدن اعلام کرد که «آمریکایی‌ها درحال جنگ با ویروس کرونا هستند نه یکدیگر.»

او خطاب به ملت آمریکا گفت: «این حق همیشگی شماست که حقیقت را از رئیس‌جمهوری خود بشنوید. ما باید سرعت گسترش این ویروس را کند کنیم. ما وضعیت امروز را مدیون پزشکان و پرستاران و کارکنان خط مقدم و مدیون همشهریان خود هستیم.»

او از اینکه کووید-۱۹ برای مردم آمریکا «درد و ضرر و ناامیدی به ارمغان آورده» و جان بسیاری را گرفته، ابراز تأسف کرد و افزود: «کرونا باعث جدایی ما شده، خشم ما را برانگیخته و ما را در برابر هم قرار داده است. من می‌دانم که کشور از جنگ خسته شده اما لازم است به یاد داشته باشیم که ما با ویروس درگیر جنگ هستیم نه با یکدیگر… ما باید تلاش خود را دوبرابر کنیم و مجدداً برای جنگ آماده شویم.»

رئیس جمهوری منتخب همچنین از آمریکایی‌ها خواست تا امسال به دلیل شیوع کرونا جشن‌های شکرگزاری خود را به شیوه‌ای متفاوت برگزار کنند و افزود که خود او نیز ترجیح داده به جای برگزاری یک میهمانی بزرگ، تعطیلاتش را فقط با همسر و دختر و دامادشان بگذراند.

او وعده داد که تمام تلاشش را برای مبارزه با همه‌گیری این ویروس انجام دهد و گفت: «می‌دانم که ما می‌توانیم این ویروس را شکست دهیم و این کار را خواهیم کرد. به شما قول می‌دهم که زندگی به حالت عادی برگردد. من باور دارم که این فصل ناخوشایند جدایی، جای خود را به سال وحدت و روشنایی خواهد داد.»

تعطیلات عید شکرگزاری درحالی از امروز بیست‌وششم نوامبر در ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است و تاکنون دست‌کم ۱۳میلیون و ۱۳۹هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۲۶۸هزار نفر را گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.