بازهم دست ژنرال هفت ستاره کشتی بالا رفت

حمید سوریان درنظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی به‌عنوان محبوب‌ترین فرنگی کار جهان معرفی شد

در پایان نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی از کاربران خود، حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران به‌عنوان قهرمانی رسید.

کشتی ایران نه‌تنها روی تشک بلکه در نظرسنجی‌های مجازی هم یکی از مدعیان جدی در جهان به حساب می‌آید، درحالی که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسابقات کشتی در سطح جهان با تعطیلی مواجه شده و خبری از برگزاری مسابقات جهانی هم در سال 2020 نیست. صفحه اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی که نزدیک به 500هزار دنبال‌کننده دارد، اقدام به برپایی یک نظرسنجی کرده تا برترین کشتی‌گیران تاریخ را از نظر کاربران خود و همچنین تمامی کشتی دوستان در سراسر جهان بشناسد.

این نظرسنجی‌ها که با استقبال خوبی از سوی کشتی دوستان در ایران و همچنین سراسر جهان همراه شد، در نهایت قهرمانی دو کشتی‌گیر ایرانی را در پی داشت؛ دو کشتی‌گیری که البته هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید حق‌شان نبود که چنین عنوانی را به دست بیاورند.

چند روز قبل حسن یزدانی با شکست تمامی رقبای خود در این نظرسنجی مجازی توانست به‌عنوان قهرمانی در تورنمنت مجازی که اتحادیه جهانی به راه انداخته، برسد. این نابغه کشتی ایران در سال‌های اخیر در دنیای کشتی تقریبا بدون رقیب بوده و بارها از سوی بزرگان کشتی جهان به خاطر نمایش بی‌نظیرش مورد ستایش قرار گرفته است.

بعد از کشتی آزاد در روزهای اخیر نوبت به کشتی فرنگی رسید. همان‌طور که انتظار می‌رفت، حمید سوریان با 7 طلای جهان و المپیک نماینده کشتی ایران در این نظرسنجی بود، البته که محمدعلی گرایی که در سال‌های اخیر با اجرای فنون زیبای خود در مسابقات جهانی مورد توجه قرار گرفته و یک‌بار هم رفتن روی سکوی جهانی را تجربه کرده، در سمت دیگر جدول قرار داشت.

در این نظرسنجی نام کشتی‌گیران مطرحی همچون کارلین، ولاسوف، الکسانیان، گاردنر، بوررو و … قرار گرفته بود که به راحتی نمی‌توان از کنار نام آنها گذشت. با این حال، مانور محبوبیت ژنرال هفت ستاره کشتی ایران که این روزها به عرصه مدیریتی ورود کرده و به‌عنوان نایب فدراسیون کشتی فعالیت می‌کند، با قهرمانی در این تورنمنت مجازی تکمیل شد.

حمید سوریان به‌عنوان محبوب‌ترین فرنگی کار تاریخ جهان معرفی شد تا نشان دهد لیاقت رسیدن به هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی که برای ورود به آن کاندیدا شده را دارد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.