سکانس‌های خشن 9 مرد ترسناک برای سرقت طلا و مس

پلیس پایتخت و کرج و کرمان زورگیران مسلح را در چهار عملیات جداگانه به دام انداختند

تهدید، وحشت، ضرب‌وشتم و بعد هم سرقت. اینها سکانس‌های هولناکی از نقشه زورگیران خشن است. نه مرد ترسناکی که در تهران و کرج و کرمان طعمه‌های خود را غافلگیر کردند. آنهایی که با چاقو و قمه، اسلحه و ضربات مشت و لگدشان خشن‌ترین زورگیری را به تصویر کشیدند. خودرو، پول، طلا و مس هدف‌شان بود.

تهدید کردند، کتک زدند، ترساندند و درنهایت به پول و طلا و مس رسیدند. اما خوشحالی از رسیدن به هدف‌شان، دوام زیادی نداشت. پلیس آنها را غافلگیر کرد. این زورگیران در چهار پرونده جداگانه ماجراهای متفاوتی برای سرقت‌های خشن خود داشتند. این چهار پرونده در 48ساعت گذشته به دستگیری تبهکاران انجامید.

سارقان مس

نخستین ماجرا مربوط به یک باند پنج‌ نفره است. سارقانی که با تهدید اسلحه، دوقطعه شمش مس با آلیاژ صنعتی خاص را به سرقت بردند. مس‌هایی که 400‌میلیون تومان ارزش داشتند. ماجرا از این قرار بود که چندوقت پیش پرونده‌ای به پلیس آگاهی البرز ارجاع شد. پرونده‌ای که خبر از سرقت می‌داد.

جزئیات ماجرای سرقت

شاکی ماجرای سرقت را این‌گونه روایت کرد: «برای فروش دو قطعه شمش مس گرانقیمت با چندنفر قرار ملاقات گذاشتم. پنج نفر بودند. از قبل با آنها آشنا شده و صحبت کرده بودیم. با چرب‌زبانی اعتماد مرا جلب کرده بودند. به محلی در خارج از شهر رفتیم. اما در آنجا آنها با تهدید اسلحه شمش‌ها را به سرقت برده و متواری شدند.»

با اعلام این شکایت بود که بررسی موضوع در دستور کار اداره جرایم جنایی قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد مالباخته به وسیله یکی از آشناهایش با خانمی که سردسته باند سارقان بود، آشنا می‌شود. او در حین ملاقات با این زن، قضیه مس‌ها را می‌گوید. در ادامه با این زن و یک کارشناسی قرار ملاقات می‌گذارد. اما افرادی با سلاح وارد محل قرار آنها شده و اقدام به سرقت شمش‌ها می‌کنند.

عملیات شبانه برای بازداشت تبهکاران

با این حال این سرقت دوام زیادی نداشت. در ادامه کارآگاهان با تحقیقات میدانی گسترده و بکارگیری اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه هر ۵ سارق را شناسایی کرد. با هماهنگی مقام قضائی در نیمه‌های شب در چند عملیات غافلگیرانه هر ۵نفر آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

با هوشیاری کارآگاهان، نقشه سارقان برای سرقت‌های دیگری که طراحی کرده بودند، نقش بر آب شد. همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان سه قبضه سلاح کمری و چندین قبضه سلاح سرد کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

شمش‌های 400میلیونی

محمد نادربیگی، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز، با اعلام این خبر گفت: «تحقیقات درخصوص این متهمان همچنان ادامه دارد. همچنین در تحقیقات بیشتر مشخص شد که ارزش شمش‌های به سرقت‌رفته توسط این باند سرقت ۴‌میلیارد ریال تخمین زده شده است.»

زورگیری در باشگاه بدنسازی

دومین پرونده در یکی از باشگاه‌های ورزشی شهر ری رخ داد. زمانی که یک پسر درحال ورزش بود، طعمه سارقان بدنساز و هیکلی شد. درحال حاضر یکی از سارقان این باند چهارنفره زورگیر دستگیر شده است. همچنین دستگیری بقیه اعضای این باند در دستور کار قرار داد.

این پرونده مربوط به اواخر شهريورماه ‌سال‌جاري است. آن زمان پرونده‌ای با موضوع سرقت به شيوه زورگيري در کلانتري 131 شهرري تشکيل شد. با دستور مقام قضائي براي رسيدگي تخصصي به پليس آگاهي ارجاع شد.

شکایت شاکی

شاکي جواني 27ساله و ساکن شهرري بود. او برای روایت جزئیات ماجرا به پايگاه نهم پليس آگاهي مراجعه کرد. او در این‌باره به مأموران پلیس گفت:  «ساعت 7 بعدازظهر بيست‌وششم شهريورماه درحال تمرين در باشگاه بدنسازي بودم. ناگهان چهار جوان قوي‌هيکل وارد باشگاه شدند. آنها پس از تهديد و ارعاب، مرا به بيرون از باشگاه کشاندند. این چهارنفر که هیکل بدنسازی داشتند، با ضرب‌وشتم مرا سوار بر خودرو کردند. در ادامه با گرفتن رمز کارت بانکي‌ام مبلغ 5ميليون تومان سرقت کردند سپس مرا در بيابان‌هاي شهرري رها کرده و متواري شدند.»

دستگیری یکی از زورگیران

با توجه به حساسيت موضوع، شناسايي و دستگيري متهمان در دستورکار تيم مبارزه با جرایم جنايي پايگاه قرار گرفت. 72روز از این سرقت گذشته بود که، کارآگاهان موفق شدند در پي‌جويي‌های جرم، هويت يکي از متهمان به نام «بایرام» را شناسایی کردند. با هماهنگی‌های قضائی و اخذ نیابت قضائی، او در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه نهم انتقال داده شد.

متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران پلیس گفت: «نقشه سرقت را من کشیده بودم؛ چون از قبل شاکی را می‌شناختم. برای انتقام‌جویی با دوستانم این نقشه را کشیدیم. می‌خواستم درس عبرتی به او بدهم. برای همین این کار را انجام دادم.»

این اعترافات درحالی مطرح شد که شاکي اظهار داشت هيچ‌گونه آشنايي قبلي با متهمان نداشته است.

سرهنگ کارآگاه «حيدر گودرزي»، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در تشريح این خبر گفت: «با اعتراف متهم به جرم خود، او با صدور قرار مجرميت روانه زندان شد. درحال حاضر تلاش برای کشف زواياي پنهان پرونده و دستگيري ساير متهمان همچنان ادامه دارد.»

اعتراف به 40 سرقت خشن

آخرین پرونده نیز در پایتخت رخ داد. دو سارق زورگیر پس از دستگیری به 40 سرقت اعتراف کردند.

بیست‌وهشتم فروردین‌ماه، پرونده‌اي با موضوع زورگیری به دادخواهي یکی از شهروندان در كلانتري 120 سيدخندان تشکیل شد. این پرونده برای رسیدگی تخصصی به پايگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. در ادامه تیمی از کارآگاهان پايگاه چهارم مسئولیت آن را برعهده گرفتند.

 دزدی با چاقو در خیابان

شاكي با حضور در پایگاه چهارم درباره جزئیات این ماجرا گفت: «ساعت 9شب روز چهارشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه بود. در خيابان بني‌هاشم شمالي درحال صحبت‌كردن با گوشي تلفن‌همراهم بودم، ناگهان دو موتورسوار با يك موتورسيكلت پالس قرمز كنارم ايستادند. آنها با تهديد چاقو، گوشي تلفنم را سرقت و به سرعت از محل گریختند.»

شناسایی و دستگیری

با تجمیع پرونده‌های مشابه و تحقیقات میدانی در محل‌های سرقت، کارآگاهان تصویر یکی از موتورسواران را به دست آوردند. آنها در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند هویت او را شناسایی کنند.

با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. با انتقال او به پایگاه چهارم علاوه بر اعتراف به جرم خود، به 40 زورگیری به همین شیوه اعتراف کرد. او همچنین به مأموران پلیس گفت که این سرقت‌ها را با همکاری یکی از دوستانش به نام کامران انجام داده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دومین متهم پرونده نیز در تحقیقات پلیسی شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام‌شده به مرجع قضائی منعکس شد.

اعتراف به زورگیری برای هزینه مواد

با دستگیری کامران و اعتراف به جرم ارتکابی هر دو متهم  انگیزه خود را اعتیاد و تأمین هزینه‌های مصرف موادمخدر اقرار کردند.

سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی»، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این خبر گفت: «هر دو متهم با دستور قضائی بازداشت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالخر یا مالخران ادامه دارد.»

سرقت مسلحانه در خیابان‌های کرمان

در کرمان نیز یک راننده تاکسی نیمه‌های شب گرفتار مسافرنمای زورگیر شد. ساعت 2 نیمه‌شب ششم آذرماه، در پی وقوع سرقت مسلحانه یک تاکسی پراید در یکی از معابر کرمان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق تاکسی پراید را از پایانه مسافربری کرمان به صورت دربست کرایه کرد. پس از طی مسافتی، در یکی از معابر راننده را با سلاح جنگی تهدید کرد. او راننده را از خودرو پیاده و اقدام به سرقت خودرو کرد. بلافاصله مأموران کلانتری ۱۳ کرمان ضمن انجام گشتزنی و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر کرمان، ساعاتی بعد خودروی سرقتی را مشاهده و دستور توقف آن را صادر کردند.

سارق مسلح به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد، اما پلیس با هوشیاری و استفاده از قانون بکارگیری سلاح با شلیک دقیق چهار گلوله به لاستیک خودرو، آن را متوقف و سارق مسلح را دستگیر کرد.

در بازرسی از سارق، دو قبضه سلاح جنگی کلت، ۳۳ عدد فشنگ جنگی، یک عدد شوکر برقی و دو عدد افشانه فلفل کشف شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.