از کنار بدن‌درد عبور نکنید شاید کرونای شما را نشان می‌دهد

متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین» مطرح کرد

بسیاری از افراد این روزها مدام احساس خستگی می‌کنند و با وجودی که می‌دانند خستگی از علایم بارز کروناست، اما فکر ابتلا به کرونا را به ذهن‌شان خطور نمی‌دهند و اگر به آنها بگویید کرونا گرفته‌اید، ناراحت می‌شوند.

بر اساس آمارهای بالینی کرونا، خستگی یکی از علایم ابتلا به ویروس کروناست و افرادی که با این بیماری دست‌وپنجه نرم‌می‌کنند، خستگی را در بدن خود احساس می‌کنند.

خستگی و بدن‌درد را شوخی نگیرید

امیر مختاری، متخصص بیماری‌های عفونی معتقد است که اگر احساس خستگی می‌کنید و انقدر این خستگی زیاد است که شما را از پای درآورده است، مطمئن باشید به کرونا مبتلا شده‌اید و باید برای تست تشخیصی به بیمارستان مراجعه کنید.

او با اشاره به اینکه بیشتر دردهای بدنی حالت کوفتگی دارد و روی استخوان‌هایتان احساس‌می‌شود، ادامه می‌دهد: «خستگی و احساس کوفتگی از علایم شایع کروناست و افرادی که مدام احساس خستگی و کوفتگی دارند، باید به طور کامل استراحت کنند، در همین مرحله باید افراد خود را قرنطینه کرده تا از سرایت ویروس به دیگران جلوگیری کنند.»

حواس‌پرتی در بیماران حاد

این پزشک متخصص تأکید می‌کند که علاوه بر احساس خستگی فرد کرونایی ممکن است تمرکز خود را نیز از دست بدهد و این سبب حواس‌پرتی او می‌شود و فرد احساس گیجی می‌کند.

مختاری با اشاره به اینکه این عوارض در افرادی که به کرونای شدید دچار می‌شوند، بسیار بیشتر است، تصریح می‌کند: «در برخی از بیمارانی که به کرونای سخت مبتلا می‌شوند، شاهد بروز هذیان هم هستیم که این به علت بی‌اشتهایی رخ می‌دهد.»

متخصص بیماری‌های عفونی تأکید می‌کند که هیچ چیز مانند علایم بالینی نمی‌تواند ابتلا به کرونا را نشان دهد، به همین دلیل اگر بدن‌درد به همراه سرفه و تب داشتید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا این علایم نشان‌دهنده تشدید کرونا در بدن شماست.

او توضیح می‌دهد که بسیاری از مبتلایان به کرونا دچار بیماری خفیف تنفسی می‌شوند و بدون نیاز به درمان بهبود می‌یابند، اما برخی از مبتلایان نیز با دردهای بدن و خستگی مفرط این بیماری را به طور شدید تجربه می‌کنند.

مختاری ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه این روزها آمار ابتلا به کرونا بالاست، باید از دورهمی‌ها پرهیز و از تماس نزدیک با دیگران جلوگیری کرد.»

او تأکید می‌کند در صورتی که دچار بیماری زمینه‌ای هستید و احتمال بروز بیماری حاد در شما بالاست، فاصله خود با دیگران را به فاصله دو متر و با استفاده از ماسک رعایت کنید.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.