رونمایی از رئیس جدید فوتبال قبل از 1400

اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به تایید رسید تا شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شود

بعد از تایید اساسنامه جدید از سوی فیفا و مجمع، گویا بازنشستگان هم مشکلی برای حضور در انتخابات نخواهند داشت.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز در شرایطی برگزار شد که چند روز قبل خبر تایید اساسنامه فدراسیون از سوی فیفا منتشر شد. قرار بود امروز مجمع هم مهر تایید خود را پای این اساسنامه بزند تا همه چیز برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا شود. در این مجمع که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت وبینار برگزار شد و اکثر اعضا از طریق ویدیو کنفرانس در جریان جلسه قرار گرفتند، 70 نفر به اساسنامه جدید رأی دادند تا بدین ترتیب اساسنامه با رأی قاطعی به تصویب برسد.

وزیر آمد، اما از مجمع حذف شد!

یکی از تفاوت‌های مهم اساسنامه جدید غیبت وزیر ورزش و معاون وزیر در مجمع است. با اینکه امروز سلطانی‌فر و علی‌نژاد در مجمع حاضر بودند، اما از این پس حضورشان هم فقط جنبه افتخاری خواهد داشت چون با تصویب اساسنامه جدید رأی وزیر ورزش و معاون او حذف شده است. وزیر ورزش در این باره گفت: «این موضوع با چالش‌های زیادی از سوی فیفا همراه بود. در جلسات‌مان با دست‌اندرکاران برای اینکه بتوانیم اساسنامه‌ای با تایید مسئولان ذی‌ربط فوتبال در برابر رعایت استانداردهای فیفا داشته باشیم و برای اینکه نظمی به فوتبال کشور بدهیم و مشکلات جاری را به واسطه به‌روزرسانی اساسنامه برطرف کنیم و اساسنامه را به عنوان سند محکم به تایید مراجع داخلی و خارجی برسانیم، به این نتیجه رسیدم اگر پافشاری کنیم ممکن است دچار محدودیت‌هایی شویم و ورزش و ابزاری که موجبات شور و شادی ده‌ها میلیون جوان را فراهم می‌کند، دچار بلاتکلیفی شود و باید کوتاه بیاییم. در حضور اعضای مجمع و اصحاب ورزش اعلام می‌کنم که با وجود حذف کرسی وزارت ورزش، بیش از گذشته کمک‌های ما با حفظ استقلال فدراسیون ادامه پیدا خواهد کرد برای اینکه بتوانیم با فوتبال شادی و شعف مردم را ببینیم و عزت کشور را با غرور مردم و نواخته شدن سرود ملی کشور را داشته باشیم.»

از انتخابات برای ارکان قضائی تا افزایش اعضای مجمع

اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که امروز به تصویب مجمع هم رسید، اختیارات اعضای مجمع را افزایش داده؛ تا حدی آنها می‌توانند در انتخاب اعضای کمیته انتخابات و ارکان قضائی هم دخیل باشند. تا قبل از این تمام کمیته‌ها با نظر اعضای هیأت رئیسه فدراسیون انتخاب می‌شدند، اما اکنون اعضای کمیته حسابرسی (مالی، حسابداری،‌حسابرسی)، کمیته انتخابات (کمیته بدوی و استیناف انتخابات) و ارکان قضائی (کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق)  فدراسیون فوتبال با پیشنهاد اعضای هیأت رئیسه و با رأی اعضای مجمع انتخاب می‌شوند. از دیگر تغییرات مهم در اساسنامه جدید فدراسیون می‌توان به افزایش تعدادی اعضای هیات رئیسه اشاره کرد. یک عضو به نماینده هیأت‌های استانی و یک عضو به نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه اضافه شده و تعداد اعضاء از 9 عضو به 11 عضو در هیات رئیسه تغییر پیدا کرده است. نکته دیگر این است که ترکیب اعضای مجمع عمومی فدراسیون از 75 عضو به 85 نفر رسیده و افزایش چشمگیری داشته است.

انتخابات فدراسیون قبل از 1400

حالا تنها مانع بزرگ برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال هم برداشته شده و بهانه‌ای برای تاخیر بیشتر وجود ندارد. طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال، انتخابات این فدراسیون ظرف مدت ۷۰ روز و احتمالا در اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. در واقع روند برگزاری انتخابات از همین امروز استارت می‌خورد و با ثبت‌نام دوباره از کاندیداها احتمالا تا قبل از پایان سال 99 شاهد برگزاری انتخابات هستیم.

بازنشسته‌ها مشکلی برای ورود ندارند!

یکی از اتفاقات جالب توجه در جریان مجمع دیروز، اظهارنظر سرپرست فدراسیون فوتبال درباره ورود بازنشسته‌ها به انتخابات بود. بهاروند در این باره می‌گوید: «فقط اساسنامه معیار و ملاک برگزاری انتخابات است. موظفیم براساس اساسنامه انتخابات را برگزار کنیم ولاغیر. امیدوارم انتخابات خوبی داشته باشیم و هر کس که انتخاب شد، سکان هدایت فوتبال را پیش ببرد.» بهاروند که خودش جزو بازنشستگان فدراسیون است، با این اظهارنظر اعلام کرده فوتبال شامل قوانین بازنشستگی نمی‌شود و فقط بر اساس اساسنامه خود پیش می‌رود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.