خداحافظ آقای «صفر بیست‌ویک»!

وعده تولید سریال 100 قسمتی تلویزیون عملی نشد

در شرایطی که از همان آغاز تولید سریال «صفر بیست‌ویک» گفته می‌شد این سریال در 100 قسمت و در چهار سری ساخته خواهد شد، اما حالا خبر می‌رسد که شبکه سه بنایی برای ساخت ادامه این سریال ندارد.

شهروندآنلاین: سریال «صفر بیست‌ویک» که تلویزیون امید زیادی به موفقیتش بسته بود، به پایان راه رسید و صداوسیما به توقعاتی که از این سریال داشت، دست نیافت. این در حالی است که در روزهای نمایش این سریال آمارهای منتشرشده از سوی روابط عمومی سیما حکایت از تعداد بالای بینندگان «صفر بیست‌ویک» می‌کرد.

ماجرا چیست؟

«صفر بیست‌ویک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری که اخیرا در ۲۵ قسمت روی آنتن شبکه سه بود؛ در قسمت آخر با جمله «پایان فصل اول» خاتمه یافت. این یعنی که در ماه‌های آتی شاهد فصل‌های بعدی این سریال نیز خواهیم بود. اما حالا گفته می‌شود که شبکه سه سیما قرار نیست فصل جدید این سریال را بسازد.

رسانه‌های نزدیک به صداوسیما در روزهای اخیر خبر داده‌اند که سریال «صفر بیست‌ویک» برخلاف صحبت‌هایی که از پیش درباره‌اش وجود داشت، دنباله‌ای نخواهد داشت. این یعنی که این پروژه ۱۰۰ قسمتی در ۲۵ قسمت به پایان راه رسیده است!

خبرگزاری مهر در این زمینه نوشته: سریال «صفر بیست‌ویک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری که قرار بود در چهار فصل ۲۵ قسمتی تولید شود، در پایان فصل اول متوقف شده و ساخت آن ادامه نخواهد داشت.

صفر بیست‌ویک

سریال «صفر بیست‌ویک» که به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی ساخته شد، ابتدا «نیوجرسی» نام داشت.

اول بار جواد رضویان در خرداد ۹۸ خبر از ساخت این مجموعه در شبکه سه داد. سریالی که تولیدش بعد از آن بارها به تعویق افتاد. گفته می‌شد دلیل این تعویق اصرار سازندگان سریال برای دریافت بودجه بالاتر و طی مسیر پیموده شده سریال «پایتخت ۶» بود -که مسیر ساخت را به سمت معاونت بازرگانی صداوسیما تغییر داده بود. اما سازندگان این سریال در رسیدن به این اهداف ناکام ماندند و «صفر بیست‌ویک» در «سیمافیلم» تولید- و از پنجم آبان تا اول آذر ماه روی آنتن رفت.

نمایش «صفر بیست‌ویک» اما بعد از حدود یک‌سال‌‌ونیم وعده و ادعا و حضور دو کارگردان شناخته‌شده چندان رضایت‌بخش نبود و به‌رغم هوادارانی که داشت، انتقادات و اعتراضاتی را نیز به بار آورد. موضوعی که باعث شد ساخته‌شدن فصول بعدی سریال پشت‌پرده ابهام قرار گیرد.

پایان ماجرا

در روزهای اخیر اما تکلیف روشن‌شده به نظر می‌رسد، یعنی برخلاف اینکه رسانه‌ها از روز بیست‌ویکم آبان ماه- که هنوز سری اول سریال روی آنتن بود- از آغاز ساخت سری جدید خبر داده بودند، اما حالا خبر می‌رسد که شبکه سه بنایی برای ساخت ادامه این سریال ندارد و به عبارت بهتر قرار نیست «صفر بیست‌ویک» فصل جدیدی داشته باشد.

با این حال، این پرسش در میان کارشناسان و رسانه‌ها وجود دارد که آیا این موضوع که از ابتدا قرار شده بود «صفر بیست‌ویک»  در چهار فصل ۲۵ قسمتی ساخته شود، در نهایت به ضرر نویسنده و سازندگان سریال تمام نشده؟ یعنی سریالی که می‌توانست در 25 قسمت یک سریال پرماجرا و با ریتمی تند و سریع باشد، با وسوسه تولید در 100 قسمت، در سری اول دست خود را خالی کرده و بسیاری از رخدادها و ماجراها و شخصیت‌ها را برای سری‌های بعد کنار گذاشته و به اصطلاح پس‌انداز کرده است. موضوعی که در نهایت باعث شد تولید ادامه سریال کاملا روی هوا برود.

گفتنی است که تاکنون کارگردانان سریال نسبت به تولید یا توقف تولید سریال سکوت کرده‌اند و درباره پروژه سخنی نگفته‌اند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.