آتش در هامون آقای رابین‌هود!

هادی حجازی‌فر خبر می‌دهد: حریق تماشاخانه هامون

هادی حجازی‌فر که این روزها در حال کارگردانی اولین سریالش است، از آتش‌سوزی تماشاخانه هامون خبر داد

شهروند آنلاین: هادی حجازی‌فر کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما که از اوایل سال گذشته مدیریت تماشاخانه هامون را به دست گرفته، از آتش‌سوزی و حریق در این تماشاخانه خبر داد.

هادی حجازی‌فر که پیش‌تر گفته بود برای سرپا ماندن تماشاخانه هامون اقدام به عملیات رابین‌هودی کرده و از سینما به تئاتر پول می‌آورد؛ دلیل آتش‌سوزی تماشاخانه هامون را آتش‌سوزی در ساختمان همسایه عنوان کرده است.

حجازی‌فر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتشار تصاویری از آسیب‌هایی که به تماشاخانه وارد شده گفته که بخشی از سالن هامون به علت آتش‌سوزی ساختمان کناری از بین رفته است. به گفته این بازیگر با تلاش ماموران آتش‌نشانی و سرعت عمل به موقع آنها این آتش‌سوزی مهار شده است و تماشاخانه همچنان به حیات خودش ادامه می‌دهد. او همچنین عنوان کرده که این آتش‌ می‌توانسته بدتر از این باشد.

تماشاخانه هامون که از زمان شیوع کرونا به این‌سو تعطیل بود، در زمان مدیریت هادی حجازی‌فر میزبان نمایش‌هایی مانند «شازده احتجاب» به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی (بر اساس داستانی از هوشنگ گلشیری)، «غارنشینان» نوشته ویلیام سارویان به کارگردانی مهدی محبعلی، «نسخ» به کارگردانی امیرحسین غفاری، «۳/۱۴» به نویسندگی و کارگردانی امیرموسی‌ کاظمی و چندین و چند تئاتر و نمایش دیگر بوده است.

برگزاری نخستین جشنواره «تئاتر هامون» و حمایت از تئاترهای خلاقانه، تجربی و دانشجویی از جمله مهم‌ترین کارهای مدیریتی حجازی‌فر در این تماشاخانه بوده است.

هادی حجازی‌فر درباره رویکرد مدیریتی‌اش در این تماشاخانه گفته: «رویکردم این بوده که فقط به دنبال پول هستم، چراکه می‌خواهم نام و نشانی برای سالن ایجاد کنم.»

این بازیگر در ادامه می‌گوید که «در حال حاضر یک جریان جعلی در تئاتر ایجاد شده که تربیت تماشاگر برای کارهایی می‌کند که نه محتوایی دارند و نه لزومی برای اجرا بلکه فقط سالن پر می‌کنند و همه دست می‌زنند. نمی‌گویم وجود این کارها ایرادی دارد اما من تلاش می‌کنم هزینه برای کارهایی کنم که به نظرم درست می‌آیند.»

حجازی‌فر همچنین در نقل قولی که این روزها معنادار جلوه می‌کند، گفته بود: «در صورتی که حریقی در این سالن رخ بدهد تماشاگران ۱۵ دقیقه فرصت دارند که از سالن بیرون بروند چراکه از متریال نسوز در سالن استفاده شده است». البته خوشبختانه حریق تماشاخانه هامون در روزهای تعطیلی تئاتر روی داد و نیازی به فرصت اضافی برای خروج تماشاگران نبود!

گفتنی است که این روزها هادی حجازی‌فر در حال کارگردانی اولین سریالش است. در این سریال که «شهیدان باکری» نام دارد، حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، نقش مهدی باکری را نیز ایفا می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.