قدرت‌نمایی آسمانخراش‌های ایرانی در برابر سعودی‌ها

تیم‌ملی بسکتبال ایران در یک دیدار نزدیک و نفسگیر موفق به شکست عربستان سعودی شد

در جریان مسابقات انتخابی کاپ آسیا آسمانخراش‌های ایرانی از سد عربستان گذشتند تا یک گام به صعود نزدیک‌تر شوند.

تیم‌ملی بسکتبال ایران که به عنوان تنها نماینده آسیا حضور خود را در المپیک توکیو قطعی کرده، امروز در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا برابر عربستان سعودی قرار گرفت. با اینکه عربستانی‌ها هیچ وقت جزو تیم‌های سطح اول آسیا نبودند، اما غیبت برخی از بازیکنان سرشناس ایران همچون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی باعث کمترشدن سطح کیفی دو تیم شده بود.

شاگردان مهران شاهین‌طبع با اینکه در کوارتر اول فاصله 10 امتیازی را با عربستان ایجاد کردند، اما در پایان نیمه اول این اختلاف امتیاز به عدد 5 رسید. عربستانی‌ها که روحیه مضاعفی گرفته بودند، در کوارتر سوم حتی خودشان را به ایران رساندند. بی‌دقتی آسمانخراش‌های ایرانی روی پرتاب‌های پنالتی و آمار پایین به ثمر نشستن پرتاب‌های سه امتیازی باعث شده بود تا بازی در کوارتر چهارم هم نفسگیر و نزدیک دنبال شود.

با این حال درخشش بهنام یخچالی و در کنار او محمد جمشیدی و پرتاب‌های سه امتیازی موفق این دو بازیکن در دقایق پایانی باعث شد عربستان برابر قدرت بسکتبال ایران زانو بزند. بهنام یخچالی در این بازی با کسب 27 امتیاز ستاره تیم ملی ایران بود.

بسکتبالیست‌های ایران باید دو روز دیگر در قطر به مصاف تیم‌ملی سوریه بروند که در صورت پیروزی صعود خود را به مسابقات کاپ آسیا قطعی خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.