«خشم فراوان» و «اقدامات غیرمنطقی» برای مهار پاندمی کرونا 

کیم جونگ اون با اعدام افراد و تعطیل‌کردن پایتخت با کرونا مبارزه می‌کند

مقامات کره جنوبی می‌گویند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با دستور اعدام دست کم دو نفر، منع رفت‌وآمد در پایتخت، پیونگ یانگ و سایر اقدامات می‌خواهد مانع انتشار کووید-۱۹ در این کشور شود.

شهروند آنلاین: به گزارش آسوشیتدپرس قانونگذاران کره جنوبی در یک جلسه خصوصی گزارش «سرویس ملی اطلاعات» (NIS) این کشور را در این‌باره دریافت کرده‌اند.

این قانونگذاران به خبرنگاران گفتند کیم جونگ اون نگران تأثیر اقتصادی پاندمی کروناست و همچنین به دیپلمات‌های این کشور در کشورهایی خارجی دستور داده است که از هر عمل تحریک‌آمیزی در میانه انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن، خودداری کنند. بر اساس این دستورات دیپلمات‌ها باید حداکثر احتیاط را در سخنانش رعایت کنند.

بر اساس این گزارش اطلاعاتی، کیم جونگ اون «خشم فراوانی» نشان داده است و دست به «اقداماتی غیرمنطقی» برای مقابله با پاندمی و تأثیر اقتصادی آن زده است.

NIS  به مقامات کره جنوبی گفته است افرادی که به دستور رهبر کره شمالی اعدام شده‌اند شامل یک صراف مشهور در پیونگ‌یانگ می‌شود. کیم این شخص را مقصر افت نرخ برابری پول کره شمالی دانسته است.

نفر دیگر اعدام‌شده یک مقام کلیدی است که در ماه آگوست معلوم شد از محدودیت‌های وضع‌شده بر کالاهای وارداتی تخطی کرده است.

کیم همچنین برای جلوگیری از آلودگی آب دریا با کروناویروس ماهیگیری را ممنوع کرده است. دولت کره شمالی همچنین پایتخت و ایالت شمالی جاگانگ را برای محدودکردن انتشار کروناویروس قرنطینه کامل کرده است.

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داده است که دولت کیم جونگ اون به طور ناموفقی تلاش کرده است دست کم به یکی از شرکت‌ داروسازی کره جنوبی که قصد ساختن واکسن کرونا را دارد، نفوذ اینترنتی کند.

پاندمی کرونا  که کره شمالی را مجبور کرده است مرزهایش با بزرگ‌ترین شریک تجاری‌اش یعنی چین ببندد، به‌شدت به اقتصاد این کشور آسیب زده است. رشته‌ای از بلایای طبیعی در طول تابستان به همراه تحریم‌های آمریکا ضد برنامه تسلیحاتی کره شمالی باعث ناپایدارترشدن اقتصاد از قبل به تقلاافتاده این کشور شده است.

کیم تا به حال درباره پیروزی جو بایدن سکوت کرده است، گر چه کارشناسان به بحث در این باره پرداخته‌اند که آیا کره شمالی آزمایش‌های عمده موشکی‌اش را از سرخواهد گرفت یا نه. کره شمالی در دوره‌های انتقال قدرت در آمریکا معمولا آزمایش‌های موشکی‌اش را افزایش می‌دهد تا در مذاکرات با دولت بعدی دست پرتری داشته باشد.

روی کار آمدن دولت بایدن نیز ممکن است نشانه تغییر سیاست دوران دونالد ترامپ باشد که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه بار با کیم ملاقات کرد تا درباره سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی مذاکره کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.