99/9/9؛ بازگشت صوراسرافیل به مطبوعات

طرح شورای شهر برای واگذاری مقبره صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران تصویب شد

صوراسرافیل روزنامه‌نگار دوره مشروطیت ایران بود که پس از توپ‌بستن مجلس در باغ‌شاه در مقابل محمدعلی‌شاه قاجار به قتل رسید. آرامگاه او جنب بیمارستان لقمان قرار گرفته‌ است. در حیاط خانه‌ای که گفته می‌شود پس از اعدام او و ملک‌المتکلمین، آنها را شبانه و پنهانی به آنجا آورده و دفن کرده‌اند.

شهروند آنلاین: در جلسه امروز یکشنبه نهم آذر ماه ۹۹ شورای شهر تهران، طرح یک فوریتی واگذاری مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران، از سوی محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر مطرح شد.

او با بیان اینکه یکی از موارد مورد پیگیری اعضای شورا ساماندهی مسأله و موقعیت این مقبره در کنار بیمارستان لقمان بوده است، گفت: «تعدادی از چهره‌های شاخص از جمله جهانگیرخان صوراسرافیل و چند تن دیگر که نماد رسانه مشروطیت بوده‌اند، در این منطقه دفن شده‌اند.»

حق‌شناس گفت: «بعد از سالیان سال، پیگیری این مقبره‌ها مورد توجه قرار گرفته و با تملک دو واحد، ساماندهی این منطقه امکان‌پذیر شده است. با پیگیری هیأت‌رئیسه شورای شهر و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، این طرح آماده شده و با توافق سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه ۱۱ و با همکاری انجمن صنفی، این طرح را پیش ببریم.»

یک فوریت این طرح  با ۱۴ رأی مثبت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

میرزا جهانگیرخان معروف به جهانگیرخان شیرازی یا جهانگیرخان صوراسرافیل روزنامه‌نگار دوره مشروطیت ایران بود که پس از توپ‌بستن مجلس دستگیر شد و در باغ‌شاه در مقابل محمدعلی‌شاه قاجار به قتل رسید. آرامگاه او در تهران در خیابان مخصوص جنب بیمارستان لقمان کوچه شهید ابراهیمی انتهای کوچه در آبی‌رنگ سمت چپ قرار گرفته ‌است. در حیاط خانه‌ای که گفته می‌شود پس از اعدام او و ملک‌المتکلمین، آنها را شبانه و پنهانی به آنجا آورده و دفن کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.