تهران دوباره بو گرفت

با گذشت چند سال از ورود این میهمان آزاردهنده به پایتخت هنوز هیچ دستگاهی برای رفع این معضل اقدامی نکرده است

دوباره سر و کله بوی نامطبوع تهران پیدا شد. میهمان ناخوانده‌ای که حالا چند سالی است با سردشدن هوا شامه پایتخت‌نشینان را نوازش می‌دهد. انگار که منشأ این بوی نامطبوع با دمای هوای تهران در ارتباط است. بویی که تا الان علت اصلی آن مشخص نشده است. تنها هرازچندگاهی مسئولان شهری همزمان با پراکنده‌شدن این بوی نامطبوع در سطح شهر لب به سخن باز می‌کنند و اظهاراتی گنگ و مبهم برخی صنایع و اماکن اطراف تهران را به عنوان متهم این پدیده نوظهور و آزردهنده معرفی می‌کنند.

شهروندآنلاین: تهران دوباره بو گرفت و حالا رئیس کمیته محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درست یک روز پس از انتشار بوی نامطبوعی که در بخش‌های غربی و جنوب ‌غربی تهران احساس شد، انتشار این بوی نامطبوع در شهر را به اژدهایی چند سر تشبیه کرده که هر سال سر جدیدی به آن اضافه می‌شود.
آرش حسینی میلانی که در جلسه علنی شورای شهر صحبت می‌کرد با اشاره به انتشار بوی نامطبوع تهران و نقش شهرداری دراین باره گفت: «به شهرداری تهران تذکر می‌دهم یکی از معاونت‌های شهرداری به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع در شهرداری مشخص شود.»
او ادامه داد: «انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران حاکی از یک معضل محیط ‌زیستی نوپدید در شهر تهران است که می‌توان آن را به اژدهایی چندسر تشبیه کرد که هر سال، سر جدیدی به آن اضافه می‌شود.»
به گفته این عضو شورای شهر تا کنون از فاضلاب، گاز مرکاپتان، مرکز دفع پسماند آرادکوه و مازوت‌سوزی صنایع به عنوان منشأ این بو صحبت شده ولی هنوز هیچ سازمان یا نهادی نتوانسته مانع از انتشار این بوی نامطبوع شود.
او دراین باره گفت: «با توجه به وظایف ذاتی دستگاه‌های مختلف در زمینه رفع مشکل، لازم است با هدف‌گذاری و زمان‌بندی، موضوع به صورت جدی از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداری پیگیری شود.»

حسینی میلانی با بیان اینکه به شهرداری تهران تذکر می‌دهم یکی از معاونت‌های شهرداری به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع در شهرداری مشخص شود، ادامه داد: «به صورت شفاف و رسمی، نتایج پیگیری‌ها و پایش‌های سال گذشته منتشر شده و در اختیار افکار عمومی و مراکز تخصصی قرار گیرد و سازمان مدیریت پسماند نیز در اسرع وقت ایستگاه پایش کیفیت هوا و بو را در آرادکوه راه‌اندازی و گزارش رسمی از اقدامات انجام‎شده برای بهبود فرآیندهای پردازش منتشر کند.»
او همچنین در تذکری به شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز تأکید کرد: «یکی از عوامل موثر نیز ورود فاضلاب به آنها و کانال‌های سطحی در شهر است که در این ارتباط به شرکت آب و فاضلاب استان تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت برنامه اجرایی خود را برای رفع مشکل انفصال حدود ۴۰۰ نقطه در شبکه فاضلاب را تهیه و به شورای شهر ارسال کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.