وزیر ورزش چگونه از حق رأی خود در فوتبال گذشت؟

مسعود سلطانی‌فر قبول کرد که وزارت ورزش هیچ نقشی در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشته باشد

یکی از ایرادهای اساسی فدراسیون جهانی فوتبال به اساسنامه فدراسیون ایران ماجرای داشتن حق رأی توسط وزیر ورزش بود. مسعود سلطانی‌فر اما از حق خودش در این خصوص گذشت تا اساسنامه به تایید فیفا برسد.

شهروند آنلاین: انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در ایران در حالی برگزار می‌شود که وزارت ورزش هم حداقل یک رأی در مجامع انتخاباتی دارد که آن را خود وزیر یا معاونانش به صندوق می‌اندازند و حالا سوال این است که وزیر ورزش چگونه از حق رأی خود در فوتبال گذشت؟ در فوتبال طی سال‌های گذشته این مساله وجود داشت اما وقتی اساسنامه فدراسیون برای تصویب به فیفا رفت، مشخص شد که این بند باید برداشته شود.

فدراسیون جهانی که از دخالت دولت و مقامات بالاتر از فوتبال در فدراسیون گلایه کرده، خواهان این بود که حق رأی وزیر ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون برداشته شود. از این رو مسعود سلطانی‌فر قبول کرد که در اساسنامه جدید، او حق رأی دادن نداشته باشد تا فیفا اساسنامه را تایید کند.

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش در این خصوص گفته است: «در فاصله دو‌ هفته به انتخابات، فیفا برگزاری انتخابات را منوط به اصلاح اساسنامه کرد. این در حالی بود که این فرآیند از خردادماه سال گذشته شروع شده بود. گروهی از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرات خود را بیان کرده بودند که پس از مدتی، مسکوت گذاشته شد.»

او ادامه داد: «عموما دولت‌ها این مورد را نمی‌پذیرند. وقتی به سابقه تاریخی این موضوع نگاه می‌کنیم، مسئولان اسبق سازمان تربیت‌بدنی و وزارت ورزش همیشه علاقه‌مند بودند که نقش خود را در اداره فدراسیون فوتبال حفظ کنند.»

علی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این خصوص گفت: «براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند. بدیهی است مقررات بین‌المللی تا جایی قابل پذیرش است که مغایرتی با قوانین داخلی نداشته باشد. از طرفی دکتر سلطانی‌فر جایی که لازم بود، از خودگذشتگی کرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.