برف، کولاک، سیل و کرونا

در روزهای سخت کرونایی امدادگران بی‌وقفه مشغول کارند!

امداد بی‌وقفه روایتی دیگر از خدمت‌رسانی سازمان امدادونجات جمعیت هلال ‌احمر در روزهای گذشته است. امدادرسانی تیم‌های عملیاتی در چند استان کشور و اسکان اضطراری ده‌ها نفر تنها گوشه‌ای از خدمات ارایه‌شده این جمعیت در سه روز گذشته بوده است. سطرهای پیش روی‌ گزارشی از این خدمت‌رسانی است.

بار دیگر سیل برخی از استان‌های کشور را در برگرفت و به چند روستا خسارت زد. چهار روز است که امدادگران جمعیت هلال‌ احمر در خدمت به هموطنان خود در استان‌های برفگیر و درگیر سیلاب، لحظه‌ای استراحت نداشته و شبانه‌روز در ۱۳ استان به هزار و ۶۹۹ نفر متأثر از برف و کولاک امدادرسانی کردند.

خدمت‌رسانی ۶۳ تیم عملیاتی

مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات برف‌وکولاک گفت: «١٣استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران متأثر از برف و کولاک بوده است.» بنا به گفته سکاندار امدادونجات کشور در چهار روز گذشته به هموطنان در ٣٨ محور کوهستانی و ٢ منطقه عشایرنشین امدادرسانی شده است.

توزیع اقلام مورد نیاز

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متأثر از برف و کولاک تأکید کرد: «در این مدت با تلاش ۶۳ تیم عملیاتی متشکل از 215 امدادگر و نجاتگر هلال احمر، 70 نفر اسکان  اضطراری داده شدند.» بنا به گفته ولی‌پور  در برف کولاک 4 روز گذشته، 239 دستگاه خودرو از برف خارج شد و همچنین ۱۳ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند. به گزارش شهروند آنلاین در این چهار روز  164تخته پتو، 124کیلوگرم نایلون، 69 بسته غذایی ، 150 بسته بیسکویت و 120 بطری آب معدنی بین آسیب‌دیدگان ناشی از برف و کولاک توزیع شده است‌.

 

امدادگر؛ تو هم کولاک‌ کرده‌ای!

به گزارش شهروند آنلاین در سیل و آبگرفتگی که در استان بوشهر نیز اتفاق افتاده است؛ امدادگران به 354 نفر آسیب‌دیده با فعالیت 20 تیم عملیاتی خدمت‌رسانی‌ کرده‌اند‌. غلامرضا حاجیانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، در توضیح این خدمت‌رسانی گفت: «٦ شهرستان بوشهر، دشتی، دشتستان، گناوه، تنگستان و دیلم  متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.»

او ادامه داد: «در سیل و آبگرفتگی اخیر به ١٢ شهر و روستا امدادرسانی شده است.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متأثر از سیل و آبگرفتگی تأکید کرد: «در این مدت با تلاش 20 تیم عملیاتی متشکل از 71 امدادگر و نجات‌گر هلال احمر، ٨ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.»

بنا به گفته حاجیانی 3 دستگاه چادر، 110تخته پتو، 65 تخته موکت، 350کیلوگرم نایلون، ۱۷۰قوطی از انواع کنسرو، ۲90کیلوگرم برنج بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است‌. امدادرسانی هنوز در بوشهر  ادامه دارد.

امدادگران هلال‌ احمر از نخستین نیروهایی بودند که برای ارایه خدمت حاضر شدند، این را «محمدعلی» یکی از شهروندان استان بوشهر که در امدادرسانی‌های جمعیت هلال ‌احمر حضور داشته است، می‌گوید. محمدعلی در گفت‌وگو با شهروند آنلاین با اشاره به حضور هلال ‌احمر به ‌عنوان اولین نیروهای حاضر در صحنه می‌گوید: «مردم هم از هلال ‌احمر همین توقع را دارند، حضور به موقع که این موضوع نیز به واقع صورت پذیرفت.» محمد جعفری، نجاتگر استان خوزستان، هم با بیان اینکه ما خسته نمی‌شویم حتی با اینکه امدادرسانی در سیل از دشوارترین عملیات‌های امدادی است به «شهروند» می‌گوید: «خدمت در روزهای کرونایی‌ امدادرسانی را سخت می‌کند‌. اما  این دلیلی نیست تا ما از وظیفه خود یعنی نجات غافل شویم.»

خدمت در خوزستان‌ ادامه‌دار است

۱۱ شهرستان استان خوزستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است و برای اسکان اضطراری 255 نفر 51 دستگاه چادر امدادی برپا شده است‌.

علی خدادادی با اشاره به گزارش خدمات امدادونجات در سیل و آبگرفتگی استان خوزستان، خاطرنشان کرد: «١١ شهرستان آغاجاری، امیدیه، باغ ملک، بندر ماهشهر، بهبهان، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، گتوند و هفتگل متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.»

او با تأکید بر اینکه 131 نفر در قالب 25 تیم عملیاتی هلال احمر به یک هزار و 212 نفر در 30 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند، افزود: «255 نفر با برپایی 51 دستگاه چادر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.»

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان  804 تخته پتو، 393 تخته موکت، 2 هزار و 85 کیلوگرم نایلون پوششی، 323 ست شست‌وشو، 238 بسته غذایی، یک هزار و 492 قوطی کنسرو، 910 کیلوگرم برنج، 304 کیلوگرم قند و شکر، 119 کیلوگرم روغن و 118 شعله والوور میان متأثران از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان توزیع شده است‌. لازم به ذکر است عملیات امدادرسانی در این استان همچنان ادامه دارد.

نجات یک‌زن‌ باردار‌ در سقز

نجات یک‌ زن‌باردار در سقز‌؛ خبری که صبح امروز منتشر شد‌. در پی تماس تلفنی خانه بهداشت روستا در ساعت ۹:۵۰  امروز با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر به سرعت یک تیم امدادی به همراه آمبولانس و کارشناس فوریت‌های پزشکی به روستا اعزام شد.

اگر چه به علت شدت بارش برف و صعب‌العبوربودن منطقه تمامی راه‌های ارتباطی روستا مسدود شد و امکان دسترسی به روستا وجود نداشت، اما سرانجام با تلاش سه ساعته تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان سقز این زن باردار نجات پیدا می‌کند و به بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهرستان منتقل می‌شود‌. بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان  مادر و نوزاد در سلامت کامل هستند.

در هر زمان و مکانی هستند

اما مطلب اصلی همه این خبرها حضور همیشگی انسان‌هایی از جنس مهربانی و فداکاری در همه صحنه‌ها بود. فرقی نمی‌کند برف ببارد یا باران، سیل جاری شود یا کولاک کوهستان را در بگیرد. فرقی نمی‌کند آخر هفته شلوغ و پرخبری باشد یا بی‌سروصدا و کم‌خبر، خبر روز باشد یا شب. آدم‌های مهربان همیشه، همه جا و در هر شرایطی هستند و خبرها همچنان ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.