هتل‌ها، نقاهتگاه‎‌های جدید کرونا

هتل‌های کوچک برای قرنطینه بیماران کرونا تجهیز می‌شوند

دو و سه ستاره‌ها برای قرنطینه بیماران کرونایی تجهیز می‌شوند. اجرای طرح بیماریابی و جداسازی بهبودیافتگان، ناقلان و بیمارانی که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، پای هتل‌ها را به طرح‌های مقابله با کرونا باز کرده است. محدودیت‌ها در دومین هفته در حالی در شهرهای کشور ادامه دارد که بیشتر شهرها و از آن جمله تهران خلوت‌ترین روزها را می‌گذرانند.دولت از شنبه تعداد نیروهای در حال کار در سازمان‌های دولتی را نیز به یک‌پنجم تقلیل داد.هرچند از مدیران دستگاه‌ها خواست در صورتی که ضرورت ندارد، هفته پیش‌ رو را تعطیل کنند یا تعداد نیروهایشان را به‌‌شدت کاهش دهند. تصمیمی که سعی دارد تردد در شهرها را کمتر کند؛ با این امید که زنجیره انتقال کرونا شکسته شده و آمارهایی که هفته‌های متوالی افزایشی بوده‌، روند کاهشی پیدا کند.

شهروندآنلاین: هتل‌ها پای کار آمده‌اند، البته است مشارکتی که از دو منظر اهمیت دارد؛ یکی جداسازی بهبودیافته‌ها و ناقلان خاموش و  دیگری پذیرش کادر درمان که برای دوره مشخصی به استراحت و فاصله‌گرفتن از فضای بیمارستان‌ها نیاز دارند.

پیشنهاد ورود هتل‌ها در طرح مبارزه با کرونا را وزیر بهداشت ارایه داده و گفته بود این وزارتخانه آمادگی پرداخت هزینه‌های مربوطه را دارد.

ورود هتل‌ها به طرح مبارزه با کرونا ظرفیت تازه‌ای برای جداسازی افراد ناقل است. درواقع بیمارانی که در بیمارستان دوره درمانی آنها تمام‌شده اما هنوز ناقل هستند، می‌توانند پس از ترخیص و طی سلسله مراتب مشخص دوره نقاهت‌شان را در هتل‌های مشخص بگذرانند.

موج اول و دوم کرونا با محدودیت‌های کمتری سپری شدند و این در حالی است که وزیر بهداشت می‌گوید باید منتظر پیک زمستان بود، به‌خصوص در مناطق گرمسیر جنوبی که مردم در هوای سردتر به اماکن بسته می‌روند و احتمال شیوع بیشتر بیماری وجود دارد.

نمکی از ارسال سریع کیت‌های تست به استان‌های مختلف هم گفت: «به ظرفیت روزانه ۶۰ هزار تست سریع می‌رسیم اما در بیمارستان‌ها به هیچ‌وجه نباید از این کیت‌های سریع استفاده شود.»

وزیر بهداشت با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از توسعه مراکز سرپایی، مراکز ۱۶ و ۲۴ساعته به‌خصوص در حاشیه شهرها گفت که «نباید اجازه دهیم در پوست شهر افراد ناقل به عنوان کارگران یا مشاغل دیگر تردد کنند و بیماری را گسترش دهند.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه بسیاری از این افراد در حاشیه شهرها در خانه‌های کوچک ۵۰ متری زندگی می‌کنند و امکان قرنطینه در این فضاها وجود ندارد باید از ظرفیت‌های موجود برای قرنطینه بیماران استفاده شود به نحوی که حریم خصوصی این افراد هم حفظ شود.»

نمکی از ارسال سریع کیت‌های تست به استان‌های مختلف هم گفت: «به ظرفیت روزانه ۶۰ هزار تست سریع می‌رسیم اما در بیمارستان‌ها به هیچ‌وجه نباید از این کیت‌های سریع استفاده شود.»

به باور وزیر بهداشت بیمارستان‌ها باید از تست‌های پی‌سی‌آر برای تشخیص در بیمارستان‌ها باید استفاده شود و ظرفیت ۴۰هزار تست با کیت پی‌سی‌آر حفظ می‌شود اما در مراکز سرپایی با استفاده از کیت‌های تست سریع باید بعد از ۲۰ دقیقه تکلیف بیماران روشن شود تا تجمع نشود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.