خسارت سنگین تعویق المپیک بر گردن سامورایی‌ها

با وجود صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تعویق یک‌ساله المپیک 2میلیارد دلار به ژاپن خسارت وارد می‌کند

طبق جدیدترین برآورد ژاپنی‌ها، تعویق یک‌ساله المپیک توکیو برای آنها خسارت 2میلیارد دو دلاری در پی خواهد داشت.

بدون شک بزرگ‌ترین خسارت کرونا به ورزش جهان، تعویق المپیک توکیو بود. عقب‌افتادن یک‌ساله بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان، نه‌تنها به ورزش همه کشورها خسارت‌های زیادی وارد کرد و برنامه‌ریزی آنها را به هم ریخت، بلکه یک خسارت بزرگ‌تر را برای میزبان این رقابت‌ها به همراه داشت. ژاپنی‌ها که از هر نظر آماده برگزاری المپیک و پارالمپیک در تابستان 2020 بودند، حالا با گذشت چندماه از آن زمان همچنان درگیر آماده نگه‌داشتن اماکن ورزشی و دیگر اقدامات قبل از برگزاری این رویداد هستند تا در تابستان 2021 بتوانند به بهترین شکل از بیش از 200 کشور جهان میزبانی کنند.

مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 طی برآوردی جدید اعلام کرده‌اند که تعویق بازی‌ها خسارتی بالغ بر 200میلیارد ین معادل حدود دومیلیارد دلار به ژاپن تحمیل خواهد کرد. هزینه‌های مازاد ایجادشده به خاطر مواردی همچون ایمن‌سازی اماکن، اجاره‌بهای امکانات و تجهیزات، انبارداری و هزینه تردد نیروهای مشغول به کار خواهد بود که خسارت سنگینی را در طول یک‌سال (از تابستان 2020 تا تابستان 2021) به ژاپن وارد می‌کند.

کمیته برگزاری بازی‌ها، دولت ژاپن و فرمانداری توکیو طی نشست آینده خود برای تقسیم و تعیین و تکلیف هزینه‌های تحمیل‌شده به انضمام برآورد هزینه‌های اقدامات جدید مقابله‌ای با کرونا تصمیم‌گیری خواهند کرد.

پس از اعلام رسمی تعویق بازی‌های توکیو در سال گذشته، پیش‌بینی شده بود که هزینه مازاد ناشی از این تصمیم مبلغی بالغ بر 300میلیارد ین باشد. به همین خاطر و با توافق میزبان و IOC بر کاهش هزینه‌ها تا سقف 30میلیارد ین موضوع ساده‌سازی در 52 حوزه برگزاری در دستور کار ژاپن قرار گرفت است.

از حذف برخی از مراسم در بازی‌ها تا کاهش ادوات حمل‌ونقل پرسنل و میهمانان و استفاده از مراکز و فضاهای موقتی از جمله اقداماتی است که ژاپنی‌ها را برای صرفه‌جویی بیشتر امیدوار کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.