تلفات خودکشی بیشتر از درگذشتگان کرونا

در ژاپن تلفات خودکشی در ماه اکتبر بیشتر از تلفات کووید-19 در کل سال 2020 بوده است!

آمارهای دولتی ژاپن نشان می‌دهد تلفات خودکشی در ماه اکتبر در این کشور بیشتر از تلفات کووید-19 در کل سال 2020 تا به امروز بوده است. طبق اعلام آژانس پلیس ملی ژاپن، تعداد ماهانه خودکشی‌های ژاپنی در ماه اکتبر به دوهزار و 153 مورد رسیده است. وزارت بهداشت گفت تا روز جمعه، کل تلفات کووید-19 ژاپن دوهزار و 87 نفر بوده است.

شهروندآنلاین: تلفات یک ماه خودکشی در ژاپن بیشتر از درگذشتگان کرونا در یک سال بوده و  تعداد افرادی که بر اثر خودکشی در ماه گذشته از دنیا رفته‌اند، بیشتر از تلفات کووید-19 در کل سال 2020 بوده است و زنان در این میان بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

به گزارش CNN، کارشناسان هشدار داده‌اند بیماری همه‌گیر کرونا می‌تواند منجر به بحران سلامت روان شود. بیکاری گسترده، انزوای اجتماعی و اضطراب در سطح جهانی آسیب‌های بسیاری به مردم زده است.

در ژاپن، آمارهای دولتی نشان می‌دهد تلفات خودکشی در ماه اکتبر بیشتر از تلفات کووید-19 در کل سال 2020 تا به امروز بوده است.

در ماه اکتبر، خودکشی میان زنان در ژاپن تقریبا 83درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت. در مقایسه، خودکشی میان مردان تقریبا 22درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافت.

طبق اعلام آژانس پلیس ملی ژاپن، تعداد ماهانه خودکشی‌های ژاپنی در ماه اکتبر به دوهزار و 153 مورد رسیده است. وزارت بهداشت گفت تا روز جمعه، کل تلفات کووید-19 ژاپن دوهزار و 87 نفر بوده است.

ژاپن یکی از معدود اقتصادهای بزرگی است که داده‌های خودکشی را به‌موقع افشا می‌کند؛ به عنوان مثال آخرین داده‌های ملی ایالات متحده در این زمینه مربوط به سال 2018 است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، ژاپن جزو کشورهایی است که میزان خودکشی در آن بالاست و مدت‌هاست با این معضل دست‌وپنجه نرم می‌کند.

با وجود این، طبق اعلام وزارت بهداشت ژاپن، در 10 سال منتهی به 2019، تعداد خودکشی‌ها در ژاپن سیر نزولی داشته و سال گذشته به حدود 20 هزار نفر کاهش یافت.

اما به نظر می‌رسد همه‌گیری کرونا این روند را برعکس کرده است و افزایش خودکشی‌ها به طور نامتناسبی در میان زنان دیده می‌شود.

در ماه اکتبر، خودکشی میان زنان در ژاپن تقریبا 83درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت. در مقایسه، خودکشی میان مردان تقریبا 22درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافت.

چندین دلیل برای این اتفاق وجود دارد؛ یکی اینکه زنان درصد بیشتری از کارگران نیمه‌وقت هتل‌ها، خدمات غذایی و صنایع خرده‌فروشی را تشکیل می‌دهند که در آنجا اخراج فزاینده‌ای وجود داشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.