واکنش آژانس اتمی به احتمال توقف بازرسی‌ها در ایران

غریب آبادی: آژانس در برابر ترور شهید فخری‌زاده مسئولیت اساسی دارد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای از سوی تهران در خصوص توقف بازرسی‌های این آژانس در ایران، دریافت نکرده است

به گزارش شهروند آنلاین،رافائل گروسی، دبیرکل آژانش بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه، در واکنش به خبر احتمال توقف بازرسی‌های آژانس در ایران در  پی شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای ایران، شهید محسن فخری‌زاده، گفت: ما این شرایط را درک می‌کنیم اما در همین زمان کاملا واضح است که کسی از کاهش دادن، متوقف و یا اختلال وارد کردن در کاری که ما با یکدیگر انجام می‌دهیم، سودی نمی‌برد.

همچنین اردوپوینت به نقل از گروسی نوشته است: ضروری است که به جهان این اطمینان لازم و معتبر را بدهیم که هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای به سوی ابعاد نظامی رخ نمی‌دهد.

واکنش غریب‌آبادی به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به این اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: از آژانس در وهله اول انتظار می‌رود که به‌طور شفاف موضع خود را در ارتباط با اقدام تروریستی{ترور شهید محسن فخری‌زاده} اعلام کند و قویا این عمل را محکوم نماید.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: آژانس در برابر کشور عضوی که پذیرای بیشترین بازرسی‌های آن است و از طریق اجرای تعهدات مختلف، شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای را دارد، اما دانشمندان آن در معرض تهدید ترور قرار دارند و یا ترور می‌شوند، و تاسیسات هسته‌ای آن نیز در معرض تعرض قرار دارند و یا مورد خرابکاری قرار می‌گیرند، مسئولیت فوری و اساسی دارد.

مدیرکل آژانس طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانس‌پرس نیز گفته است: ما اضطراب موجود را درک می‌کنیم، اما همزمان واضح است که هیچکس و خود ایران از کاهش، محدودیت یا انقطاع در کاری که با هم انجام می‌دهیم، هیچ بردی نخواهد کرد.

وی در مورد اقدام تروریستی اخیر در ایران نیز گفت: ما از خشونت از هر نوع آن اعلام انزجار می‌کنیم. ما یک سازمان بین‌المللی برای صلح و امنیت هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.