خطر مرگ جاسوس آمریکایی کاخ کرملین را تهدید میکند

پس از آنکه آمریکا در سال 2017 تصمیم گرفت جاسوس عالیرتبه خود را که در کاخ کرملین مشغول به کار بود، از روسیه خارج کند، حالا با فاش شدن این مسأله زندگی این جاسوس به خطر افتاده است. گفته می‌شود که این جاسوس در ویلایی در ویرجینیا زندگی می‌کرد، اما بعد از فاش شدن خبر جاسوسی او از آنجا نقل مکان کرده است. گفته می‌شود این جاسوس در کاخ کرملین کار می‌کرد و برای سالیان‌سال اطلاعات بسیار حساس را از کرملین به کاخ سفید ارسال می‌کرد. ظاهرا او حتی به ولادیمیر پوتین نیز دسترسی داشته است و حتی می‌توانسته از برخی از اسناد که روی میز پوتین قرار داشته عکسبرداری کند.

همچنین به گزارش نیوزویک این جاسوس اطلاعات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 2016 آمریکا را نیز در اختیار سازمان سیا آمریکا قرار داده است. روسیه سابقه طولانی در ترور جاسوس‌های دیگر کشورها داشته است. یکی از مشهورترین نمونه‌های این اقدامات قتل سرگئی لیتوینینکو، جاسوس روسی بود که در انگلیس زندگی می‌کرد. بعدها مشخص شد دولت روسیه در ترور او نقش مستقیم داشته و با استفاده از مواد رادیو اکتیو او را به قتل رسانده است.

معمولا درخصوص پرونده جاسوسی زمانی نام یک جاسوس رسانه‌ای می‌شود که او بازداشت شده باشد. اما در این مورد جاسوس آمریکا با موفقیت کار خود را انجام داده، آمریکا او را از روسیه خارج کرده و درنهایت اخیرا نام او رسانه‌ای شده است و مقامات روسی نیز حضور او در کرملین را تایید کرده‌اند. بنابراین کاملا محتمل است که روسیه برای ترور این جاسوس وارد عمل شود.

مقامات آمریکایی گفته‌اند قرار بود سال‌ها پیش او را از روسیه خارج کنند، اما خود او به دلیل مسائل خانوادگی با این اقدام مخالفت کرده بود. درنهایت آمریکا به واسطه ترس از فاش‌شدن هویت او و این‌که مبادا او به‌عنوان جاسوس دو‌جانبه مشغول به کار شود، تصمیم گرفت او را از روسیه خارج کند. این جاسوس روسی زمانی که در منته نگرو به همراه خانواده خود در تعطیلات به سر می‌برد، ناگهان ناپدید شد و درنهایت از آمریکا سردرآورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.