حقوق‌ها از تورم جا نمی‌مانند

سخنگوی دولت در پاسخ به «شهروندآنلاین»: رویکرد دولت در بودجه‌بندی سال 1400 حداقلی کردن فشار اقتصادی بر مردم است

سخنگوی دولت می گوید بودجه 1400 به نحوی طراحی شده که تورم‌زا نباشد. به گفته او تلاش بر این بود درآمدها واقعی دیده شوند. انتظار داریم بودجه‌ای که به مجلس می‌رود درآمدهای غیرواقعی به آن اضافه نشود.

‌شهروندآنلاین: سخنگوی دولت بر این باور است حقوق‌ها از تورم جا نمی‌مانند و بودجه 1400 به‌نحوی طراحی شده که در میانه راه دچار بی‌تعادلی نشود.

ربیعی می‌گوید تلاش بر این بود درآمدها واقعی دیده شوند، بنابراین دولت انتظار دارد بودجه‌ای که به مجلس می‌رود درآمدهای غیرواقعی به آن اضافه نشود.

ربیعی ادامه داد: «بودجه 1400 به‌گونه‌ای طراحی شده تا استقراض از بانک مرکزی و انتشار پول برای تامین کسری بودجه را نداشته باشد.»

به باور ربیعی اثر اولیه و تصمیم کلی بودجه 1400 بر معیشت مردم خواهد بود: «برای سال 1400 تمهید کرده‌ایم بیشتر از دوران تحریم نفت بفروشیم.» فروشی که به گفته سخنگوی دولت قرار است برای حمایت‌های اجتماعی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

ربیعی ادامه داد: «به عنوان مثال در بخش زیرساخت‌های اقتصادی ایحاد اشتغال‌های خرد و متوسطه را خواهیم داشت. پروژه‌های بزرگی در نظر گرفته شده‌اند که منجر به اشتغالزایی خواهند شد.»

سخنگوی دولت معتقد است در بخش زیرساخت‌های اقتصادی طرح‌هایی دنبال خواهند شد که تاثیرشان را بتوان در زندگی و معیشت مردم دید: «بنابراین نفت فقط برای بودجه جاری نه بیشتر از دوره تحریم به نظرم سیاست درستی بوده است.» ربیعی اظهار امیدواری کرد که تصمیمات بودجه به همین شکل پیش برود.«پیش‌بینی ما این است قطعا نفت بیشتری بفروشیم.»

سخنگوی دولت در مورد نرخ ارز هم گفت: «نرخ ارز به شکل منطقی و فارغ از فضای روانی تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی پیش‌بینی شده است.» به گفته او ارز مورد نیاز بعضی از کالاها مانند دارو هم که ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت معتقد است تصمیمات مربوط به بودجه سال 1400 به‌گونه‌ای بوده که تاثیر مستقیم و مثبتی بر زندگی مردم داشته باشد. «در حقوق‌ها هم تلاش‌مان این خواهد بود از تورم جا نمانند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.