عکس با ویوی برج‌های دوحه، مهمتر از نیمکت تیم ملی!

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی برابر سوریه شکست خورد که خبری از سرپرست تیم روی نیمکت نبود!

شکست دور از انتظار آسمان‌خراش‌های ایرانی برابر سوریه نه تنها شوک بزرگی به علاقه مندان به بسکتبال بود، بلکه حاشیه‌های زیادی را هم در پی داشت که گویا توسط مسئولان تیم و فدراسیون رقم خورده است!

انتظارات بدون شک از تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان تنها نماینده آسیا در المپیک توکیو بالاست؛ خیلی بالاتر از اینکه برابر تیم‌هایی همچون عربستان و سوریه به مشکل بربخورد. بعد از چند ماه وقفه در برگزاری مسابقات انتخابی کاپ آسیا که با دو برد برای ایران در پنجره اول همراه بود، بالاخره در روزهای اخیر بازی های پنجره دوم به صورت متمرکز به میزبانی قطر برگزار شد. ایران که رقبای نسبتا آسانی مثل عربستان و سوریه را در این پنجره پیش روی خود می‌دید، به دلایل مختلف دو ستاره خود یعنی صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی را در اختیار نداشت.

کسی هم تصور نمی‌کرد در غیاب این دو ستاره مشکلی برای بسکتبال ایران برابر تیم‌های درجه دو و سه آسیا به وجود بیاید. در بازی اول با وجود رقابت پایاپای با عربستان، درخشش چند بازیکن باعث پیروزی ایران شد، اما در بازی دوم سوریه توانست ایران را غافلگیر کند. شکست 77 بر 70 تیم ملی ایران با چند دوره قهرمانی در آسیا برابر سوریه که هیچ وقت حرفی برای گفتن جلوی ایران نداشته، انتقادات زیادی را از مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی به همراه داشته است.

البته مشکلی برای صعود تیم ملی به وجود نیامده و فقط با یک برد دیگر از دو بازی باقی مانده ایران در کاپ آسیا حضور خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد برخی عوامل دست به دست هم داده تا در نهایت تیم ملی ایران این شکست غیرمنتظره را متحمل شود؛ شکستی که شاید خود سوری‌ها هم آن را باور نداشتند. شادی زایدالوصف بازیکنان و کادرفنی سوریه بعد از این مسابقه نشان می‌داد که آن‌ها در حد صعود به جام جهانی یا المپیک از شکست دادن ایران خوشحال هستند و بازیکنان ایرانی هم بهت زده به آن‌ها نگاه می‌کردند.

نکته عجیب اما در جریان باخت تیم ملی بسکتبال، غیبت سرپرست تیم روی نیمکت بود؛ اتفاقی که حالا دلیلش به بیرون درز پیدا کرده است. گویا مسعود قاسمی در کنار رامین طباطبایی، رییس فدراسیون که سابقه دوستی قدیمی هم دارند، بدون توجه به قوانین قرنطینه در قطر برای مسابقات انتخابی کاپ آسیا، هتل محل اقامت خود را ترک کردند و به گردش در شهر پرداختند. حتی عکسی هم از سوی سرپرست تیم ملی برای چند ساعت در اینستاگرام در کنار برج های دوحه منتشر و البته بعد از آن حذف شد.

مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون بسکتبال دلیل غیبت خود روی نیمکت را اینطور توضیح می‌دهد: «از شب قبل از بازی احساس تب و بی‌حالی داشتم. با مشورت با دکتر تیم، اتاقم را برای به حداقل رساندن تماس با بازیکنان و کادر فنی تغییر دادم. در بازی دیروز هم به همین دلیل روی نیمکت نبودم و از جایگاه ویژه بازی را تماشا کردم.»

با این حال برخی رسانه‌ها ادعا کردند قاسمی به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین قرنطینه اجازه نشستن روی نیمکت را نداشته و مجبور شده از جایگاه ویژه بازی را تماشا کند. حتی شایعاتی مبنی بر اینکه برای بازگشت قاسمی و طباطبایی از دوحه به تهران مشکلاتی به وجود آمده و با پادرمیانی سفارت رفع شده، نیز منتشر شده است!

حال اینکه چرا رییس فدراسیون با شرایط کرونایی فعلی و لزوم قرنطینه در هتل همراه تیم ملی برای بازی های نه چندان مهم به قطر سفر کرده و با سرپرست تیم ملی قوانین را زیرپا گذاشته، سوالی است که باید منتظر پاسخ خودش و دیگر مسئولان در این باره باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.