73 درصد کرونایی‌ها در شهر تردد دارند!

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از نتایج حیرت‌آور کنترل هوشمند مبتلایان به کووید-19 در استان تهران خبر داد

فقط 20 درصد مبتلایان به کرونا در پایتخت، قرنطینه را رعایت می‌کنند و این به معنای حضور نزدیک به 80 درصد از مبتلایان در سطح جامعه است. به گفته فرمانده ستاد کرونای استان تهران این آمار وحشتناک، با ردیابی هوشمند تلفن بیماران استخراج شده است.

شهروندآنلاین: 73 درصد کرونایی‌ها در شهر تردد دارند . علیرضا زالی در جلسه فرمانداران استان تهران که با حضور استاندار تهران و به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف ما بیماریابی بیشتر و سریع‌تر است، گفت: «کنترل و قطع زنجیره انتقال در مکان‌های عمومی به عنوان هدف اصلی باید مورد توجه قرار گیرد و همه محورهای عملیاتی باید معطوف به این موضوع باشد. در این طرح و در مرحله اول باید هدفمند عمل کنیم تا هم نیروی انتظامی دچار فرسایش نشود و هم از نظر مالی و اعتباری با مشکل منابع مواجه نشویم.»

او ادامه داد: «مطالعات ما در تهران نشان می‌دهد هر فردی که به بیماری کرونا آلوده باشد می‌تواند هفت نفر را که اغلب افراد نزدیک به فرد در منزل یا محل کار هستند، آلوده کند. یعنی هفت تا ۱۰ نفر از اطرافیان فردی که کرونای مثبت است باید در طرح ردیابی شوند. موضوع دوم استفاده از تست‌های سریع است که در هفته آینده توزیع بیشتری از این تست‌ها را خواهیم داشت. این تست‌ها در بخش دولتی توزیع می‌شوند و در بخش خصوصی توزیع نمی‌شود.»

زالی در ادامه صحبت‌هایش به موضع قرنطینه به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا اشاره کرد و گفت: «در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونای مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می‌کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می‌کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.»

او ادامه داد: «باید مسأله قرنطینه‌سازی را نیز به جد دنبال کنیم. افرادی که تست آنها مثبت شده باید به قرنطینه بروند و در این مسیر دو بخش وجود دارد؛ نخست افرادی که به لحاظ شرایط اقتصادی و دلایل دیگر در منزل امکان قرنطینه ندارند. لذا نقطه آسیب‌پذیر ما همین‌جاست که باید فضاهای مراقبتی را در نظر بگیریم. لذا از فرمانداران درخواست می‌کنم به موضوع فضاهای مراقبتی توجه ویژه داشته باشند و لیست آنها را به ما اعلام کنند. قطعا اگر افراد کرونا مثبت در فضای جامعه رها شوند، این طرح با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود.»

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.