امدادرسانی ادامه دارد

جزئیات عملیات های امدادی در برف و کولاک 13 استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از 4900 حادثه‌دیده در سیل و آبگرفتگی هشت استان کشور در چهار روز گذشته خبر داد. سطرهای پیش رو گزارش شهروند آنلاین است از خدمت‌رسانی نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال در روزهای سرد کرونایی.

«امدادرسانی به بیش از 4900 حادثه‌دیده در سیل و آبگرفتگی هشت استان کشور در چهار روز گذشته.» این خبری بود که روز گذشته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر اعلام کرد. این خبر حکایت از آن دارد که عملیات‌های امداد و نجات زمستانه هلال با قدرت درحال انجام است تا در راه‌ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک روی خوش نجات را ببینند. این آمارها را ببینید؛ با تلاش امدادگران در چهار روز گذشته، به 4902 نفر امدادرسانی شده است، هفت نفر به مناطق امن و سه نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.  575 نفر از حادثه‌دیدگان نیز اسکان اضطراری داده شدند.  در این مدت، از 87 واحد مسکونی، آب تخلیه شده است.

خدمت در روزهای سخت کرونایی

در این روزهای سرد زمستان و بارش نعمت الهی برف و باران، باز هم نجاتگران جمعیت هلال احمر با بارش فداکاری، خوش درخشیدند. مهدی ولی‌پور در تشریح خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی چهار روز گذشته در هشت استان کشور گفت: «استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان در این مدت، متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران هلال احمر در 109 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به حادثه‌دیدگان، خدمات امدادی ارایه کردند.» او افزود: «با تلاش امدادگران در چهار روز گذشته، هفت نفر به مناطق امن و سه نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.»

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه در این مدت، از 87 واحد مسکونی، آب تخلیه شد، ادامه داد: «در این عملیات 125 تیم امدادی شامل 565 امدادگر، به ارایه خدمات امدادی پرداختند، همچنین 100 دستگاه چادر، 2110 تخته پتو، 970 تخته موکت، 5027 کیلوگرم نایلون، 385 ست شست و شو، 352 بسته غذایی، 3815 قوطی انواع کنسروجات، 1610 کیلوگرم برنج،  745 کیلوگرم قند و شکر، 655 کیلوگرم حبوبات، 209 کیلوگرم روغن و 173 شعله والور میان آسیب‌دیدگان توزیع شد.»

آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها 

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر به ‌عنوان معین دولت، متولی امر امداد و نجات جاده‌ای در کشور است. این سازمان در فصل‌های مختلف به ارایه خدمت با طرح‌هایی همچون طرح امداد و نجات تابستانه، امداد و نجات نوروزی و… می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین خدماتی که سازمان امداد و نجات ارایه می‌کند هنگام برف و کولاک است. این کار را امدادگران و نجاتگرانی بدون ‌هیچ ادعا و چشمداشتی  حتی  در سرمای سخت روزهای کرونایی نیز ارایه می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح جزئیات این خدمت‌رسانی‌ها گفت: «امدادگران هلال احمر از روز ششم تا 10 آذرماه، به 1927 حادثه‌دیده در برف و کولاک 13 استان کشور امدادرسانی کردند.»  محمدباقر محمدی با تشریح گزارش پایانی خدمات امداد و نجات در برف و کولاک کشور گفت: «13 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران از روز ششم تا 10 آذرماه متاثر از برف و کولاک بودند و امدادگران جمعیت در 43 محور کوهستانی و 6 روستا و مناطق عشایرنشین به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.»

توزیع اقلام مورد نیاز میان آسیب‌دیدگان

علی خدادادی نیز با اشاره به گزارش خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی استان خوزستان، گفت: «۱۵ شهرستان آغاجاری، امیدیه، باغ ملک، بندرماهشهر، بهبهان، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، گتوند، هفتگل، ایذه، اهواز، کارون و لالی متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.» او با تاکید بر اینکه ۲۹۱ نفر در قالب ۵۲ تیم عملیاتی هلال احمر به 3110 نفر در ۶۱ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین، امدادرسانی کردند، افزود: «۵۲۲ نفر با برپایی ۷۰ دستگاه چادر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: «1395 تخته پتو، ۵۳۶ تخته موکت، 2677 کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۸۰ ست شست و شو، ۲۷۵ بسته غذایی، 2732 قوطی کنسرو، 1150 کیلوگرم برنج، ۵۶۳ کیلوگرم قند و شکر، ۳۱۶ کیلوگرم روغن و ۱۷۳ شعله والور میان متاثران از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان توزیع شد و عملیات امدادرسانی در این استان همچنان ادامه دارد.»

امدادرسانی ادامه دارد
غلامرضا حاجیانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در باره این خدمت‌رسانی گفت: «٦ شهرستان بوشهر، دشتی، دشتستان، گناوه، تنگستان و دیلم  متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده و به ۱۷ شهر و روستا، امدادرسانی شده است.» او درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی، تاکید کرد: «در این مدت با تلاش ۴۲ تیم عملیاتی متشکل از ۱۵۷ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ۵۵ منزل مسکونی از آب تخلیه و ۶۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.» حاجیانی در پایان گفت: «۱۷ دستگاه چادر، ۵۲۹ تخته پتو، ۳۴۷ تخته موکت، یک هزار و ۷۱۲ کیلوگرم نایلون، ۵۹۰ قوطی از انواع کنسرو، ۳۱۰ کیلوگرم برنج، ۲۲۳ کیلوگرم حبوبات و ۹۰ کیلوگرم شکر بین آسیب‌دیدگان توزیع شد و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در این استان هنوز ادامه دارد.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.