از 100 بدل‌اندازی تا 70 زورگیری

دیروز پلیس سه متهم حرفه‌ای پایتخت را در عملیات‌های سازمان‌یافته دستگیر کرد

مأموران کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهم بدل‌انداز را دستگیر کنند. در بررسی‌های بیشتر از متهم 36 قطعه شمش طلا کشف شد.

شهروند آنلاین: دیروز پلیس سه متهم حرفه‌ای پایتخت را در عملیات‌های سازمان‌یافته دستگیر کرد. یکی 100 بدل‌اندازی در پرونده‌اش دارد، دو سارق دیگر اما از 70 نفر زورگیری کرده‌اند. متهم  بدل‌انداز قصد فروش 36 قطعه شمس طلای بدلی به ارزش 24‌میلیارد ریال را داشت که دستگیر شد. دو زورگیر هم در تعقیب و گریز مسلحانه پلیسی به دام افتادند. متهم  بدل‌انداز قصد فروش 36 قطعه شمس طلای بدلی به ارزش 24‌میلیارد ریال را داشت که دستگیر شد. دو زورگیر هم در تعقیب و گریز مسلحانه پلیسی به دام افتادند.

شکایت مرد طلافروش

نهم آذرماه مالک طلافروشی در محله قلهک به كلانتري 124  رفت. او به مأموران گفت: «چندي قبل مردی  چهل‌وپنج ساله به مغازه طلافروشي‌ام آمد و چهار قطعه شمش طلای 24 عيار يك انسي را فروخت. اما بعدا  متوجه شدم که طلاها بدلی هستند و هيچ ارزشي ندارند. من هم دسترسي به فروشنده نداشتم و نتوانستم از او شکایت کنم. اما فروشنده دوباره شب قبل با من  تماس گرفت. او این‌بار مدعی شد که  36 قطعه شمش طلا دیگر دارد که می‌خواهد بفروشد.»

با دریافت شکایت و تشکیل پرونده در کلانتری قلهک تیمی از مأموران کلانتری برای بررسی موضوع به محل طلافروشی مراجعه کردند. مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز شد تا اینکه متهم وارد مغازه طلافروشی شاکی شد.

مأموران کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهم بدل‌انداز را دستگیر کنند. در بررسی‌های بیشتر از متهم 36 قطعه شمش طلا کشف شد.

خرید از کشورهای آسیایی، فروش در ایران

متهم چهل‌وپنج ساله در بازجويي‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرد. او گفت: «چندي پيش از طريق یکی از اقوامم با یکی از اتباع کشورهای آسیایی ساکن در آن کشور آشنا شدم. طلاهای بدلی  را از او می‌خریدم و به کشور منتقل می‌کردم.»

در این مدت  طلاهای بدلی را به طلافروش‌ها فروختم.

متهم در بازجویی‌های تکمیلی به 100 فقره بدل‌اندازی اقرار کرد و کارشناسان ارزش ريالي كلاهبرداري اخير متهم را  24‌میلیارد ریال برآورد کردند.

متهم دستگيرشده برابر دستور قضائي روانه زندان شد و تحقيقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

اعتراف 2 سارق به 70 فقره زورگیری

دو سارق زورگیر در گشت‌زنی‌های انتظامی به 70  سرقت اعتراف کردند.

ساعت 20:00 شامگاه دهم آذرماه مأموران كلانتري 130 نازي‌آباد در حال گشتزنی در حوالی ميدان بهشت متوجه  زورگیری دو مرد شدند. متهمان سد راه مرد جوانی شدند و با تهدید قصد داشتند دست به سرقت  بزنند.

بلافاصله طرح مهار و دستگیری سارقان انجام شد. سارقان که متوجه حضور مأموران در نزدیکی خود شده بودند، سوار  خودرو سواری 405 شدند و به سرعت از محل گریختند.

تعقیب و گریز مسلحانه

متهمان توجهی به هشدارهای پلیسی نمی‌کردند. پس از مدتی تعقیب و گریز درنهایت خودرو سارقان با شلیک پلیس به لاستیک خودرو متوقف و هر دو سارق دستگیر شدند.

در بازرسی از داخل خودرو متهمان تعدادی اموال سرقتی به ارزش یک‌میلیارد ریال کشف شد و هر دو متهم به کلانتری نازی‌آباد منتقل شدند. متهمان در بازجویی‌های پلیسی به 70 سرقت با همکاری یکدیگر و با استفاده از سلاح سرد و زورگیری اعتراف کردند.

کشف جزئیات پرونده و شناسایی مالباختگان در دستور کار مأموران این کلانتری قرار دارد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.