دسترسی 1000دانش‌آموز محروم به موبایل و تبلت

جزئیات «پویش مدرسه برای همه» که بعد از خودکشی پسربچه بوشهری به‌سرعت آغاز به کار کرد

امسال بچه‌های ما محصل هستند اما به مدرسه نمی‌روند! امسال تعریف رسمی آموزش شده: «الکترونیک»؛ یعنی به اینترنت، تبلت، رایانه و محتوای آموزشی متناسب نیاز داری.  
اخبار تلخی می‌شنویم که دانش‌آموزانی به خاطر نداشتن ابزار هوشمند با خودشان چه‌ها کردند اما حجم درد وسیع‌تر از اینهاست. محرومیت از تحصیل یک دانش‌آموزِ توانا فقط به خاطر نبود چندمیلیون ‌تومان یعنی سرخوردگی، یعنی تولید خشم از جایی که در آن زندگی می‌کند، یعنی خاموشی رویاهایش.

اینها را اعضای پویش «مدرسه برای همه» می‌گویند. پویشی که آغازش با یک خبر تلخ شروع شد. خبری هولناک از خودکشی پسربچه بوشهری که به دلیل نداشتن موبایل یا تبلت و عدم امکان استفاده از آموزش مجازی، خود را حلق‌آویز کرده بود. امروز بر اساس آمارهای رسمی که اعلام می‌شود بیشتر از ۳ میلیون دانش‌آموز از داشتن ملزومات آموزش آنلاین مثل تبلت یا موبایل محروم هستند. حالا بعد از انتشار این خبر دردناک پویشی به نام مدرسه برای همه با .همکاری موسسه دارالاکرام فعالیتش را شروع کرد تا کودکان محروم از تحصیل بازنمانند

علی‌اکبر زین‌العابدین، مسئول شورای هماهنگی پویش مدرسه برای همه، در این باره به «شهروند» می‌گوید: «در اول راه می‌خواستیم فقط تبلت تهیه کنیم. بعد دیدیم بسیاری از دانش‌آموزان مجاز هستند هفته‌ای چند روز در مدرسه حاضر شوند. پس می‌توانیم برای آنها که مدرسه می‌روند رایانه، اینترنت و پروجکشن فراهم کنیم؛ یعنی به جای تعداد تبلت‌ها، تعداد دانش‌آموزانی که می‌توانند به آموزش از راه دور دسترسی داشته باشند مهم‌تر باشد. پس برای هر دو گروه اقدام کنیم؛ هم آنان که نیاز به تبلت دارند هم آنان که می‌شود مدرسه‌شان را مجهز کرد.»

او در ادامه می‌افزاید: «رفتیم و رفتیم تا در راه با موسسه دارالاکرام آشنا شدیم. تخصص دارالاکرام با 21 شعبه فعال در سراسر کشور در حمایت از دانش‌آموزان مستعد تحصیلی است که در تنگنا هستند، شفافیت مالی‌ دارد، غیرسیاسی و فرامذهبی است و از همه مهم‌تر در خدمت‌رسانی‌اش جانب حرمت اشخاص را نگاه می‌دارد. دست‌مان را در دست‌شان گذاشتیم. بالاترین کار این است صدای این پویش را به گوش این مردم نازنین برسانید. در گام اول برنامه ما دسترسی 1000دانش‌آموز به آموزش از راه دور است.»

چگونه می‌توانیم در پویش #مدرسه_برای_همه همراه باشیم؟

1– هدیه هر نوع ابزار هوشمند نو و کارکرده‌ سالم ازقبیل تبلت، لپ‌تاپ و رایانه که حداقل شبکه شاد را پشتیبانی کند (اندروید نسخه 4 به بالا).

2– هدیه کمک‌های نقدی به هر اندازه که در توان داریم.

3– تولید یا تهیه محتوای باکیفیت آموزش هوشمند برای همه دروس و همه مقاطع تحصیلی.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.