تشکر رئیس‌جمهوری از اقدامات هلال ‌احمر در طرح «نذر آب»

در حمایت از محرومیت‌زدایی اعلام شد

دیروز رئیس‌جمهوری به دنبال نامه نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات جمعیت هلال ‌احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان استان‌های جنوب شرقی کشور در سیل فروردین ماه و همچنین کمک به آسیب‌دیدگان از خشکسالی این مناطق با اجرای طرح نذر آب، از اقدامات انجام‌شده تقدیر و تشکر کرد.

موضوع از جایی شروع شد که چند وقت پیش سکینه الماسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری نوشت: «همان‌گونه که مستحضر هستید کشور در طول ۶ ماهه اول ‌سال جاری در برخی نقاط درگیر سیل ویرانگر و در برخی نقاط دیگر درگیر خشکسالی بود.
متاسفانه خسارات بسیاری به مردم در سیل فروردین‌ماه وارد شد و ادامه خشکسالی‌های متعدد، هموطنان‌مان را مخصوصا در نواحی جنوب شرقی کشور با سختی بسیار روبه‌رو کرد. خوشبختانه علیرغم همه این مشکلات شاهد آن بودیم که جمعیت هلال ‌احمر هم در مسأله امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در سیل در استان‌های مختلف سیل‌زده و هم در تسکین آلام مردم درگیر در حادثه خشکسالی در استان‌های جنوب شرقی کشور با طرح زیبای «نذر آب» بسیار موفق و موثر عمل کرد. بنابراین بر خود لازم می‌دانیم تا از اقدامات این نهاد امدادی در راستای تسکین آلام، کمک به آسیب‌دیدگان، محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای دردمندان تقدیر نماییم. بدون تردید حمایت‌های حضرتعالی از این‌گونه اقدامات گام موثری در مسیر نهادینه‌سازی و ارتقای این‌گونه فعالیت‌ها در کشور خواهد بود.»
در پاسخ به این نامه، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری با رونوشت نامه مذکور خطاب به رئیس جمعیت هلال‌ احمر نوشته است: «حسب نظر رئیس‌جمهوری محترم از اقدامات انجام شده تشکر می‌شود.»
«نذر آب» پویشی است که هلال‌احمر جدا از تمام اقدامات و فعالیت‌های امدادی‌اش برای مردم بحران زده، از 14 مرداد در سیستان و بلوچستان با تأمین حدود یک‌هزار و 270 مخزن آب 2 تا 5‌هزار لیتری برای 502 روستا به تأمین بسته‌های غذایی و ارایه خدمات سلامت با راه‌اندازی کاروان‌های سلامت از 19 استان کشور به 19 شهرستان سیستان و بلوچستان و روستاهای محروم رسید.
نذر آب تا جایی پیش رفته که حالا در کنار تأمین آب آشامیدنی سالم برای هزاران نفر، به نیاز‌های تغذیه‌ای و بهداشتی آنها هم توجه می‌کند.
این پویش اخیرا وارد دومین فاز خود شد و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر در مورد مرحله دوم اجرای آن گفت: «در طرح نذر آب ‌سال گذشته خدمات درمانی، توزیع سبد کالا و توزیع تانکرهای آب برای دسترسی مردم به آب شرب سالم انجام شد. امسال نیز بارندگی‌ها در این مناطق مشکل را تا حدودی برطرف کرده اما همچنان دسترسی به آب شرب سالم در جنوب کرمان، قسمت‌هایی از خراسان جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان و شرق هرمزگان بسیار مشکل است. مرحله دوم از اجرای طرح نذر آب دو محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تأمین آب شرب (شامل سالم‌سازی، آب قابل شرب، احیای قنات‌ها، بهبود چاه‌ها، بهبود وضع آب، فیلتر و سالم سازی مخازن آب‌های سطحی) و محور دوم آن بحث سلامت (شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود) و بهداشت (شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط) است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.