انفجار مرگ در آبشار ۹

انفجار یک خانه دوطبقه در خرم‌‌‌آباد دو کشته و ۱۲ مصدوم بر جا گذاشت

انفجار گاز شهری در یک ساختمان سناریوی مرگباری را در لرستان رقم زد. این حادثه مهیب دو کشته و ۱۲ مصدوم بر جا گذاشت. ۱۳ خانه و ۱۰ خودرو هم در این حادثه هولناک دچار آسیب شدند.

صبح سه‌شنبه ساکنان منطقه هزار دستگاه خرم‌آباد شاهد حادثه هولناکی بودند. انفجار، صدای مهیب، ریزش آوار و تخریب پشت سر هم رخ داد.

ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه بود که مأموران امدادی یکی پس از دیگری به آبشار ۹ منطقه هزار دستگاه خرم‌آباد رسیدند. وسعت تخریب زیاد بود. ساختمان‌های مجاور هم از موج انفجار در امان نبودند. جمعیت زیادی در محل حادثه جمع شده بودند. شدت حادثه به‌ گونه‌ای بوده که کولر طبقه دوم ساختمان حادثه‌دیده به کوچه کناری پرتاب ‌شده بود.

امدادگران همیشه در صحنه


همزمان با مخابره‌شدن این گزارش دهشتناک به اورژانس و آتش‌نشانی و پلیس امدادگران هلال احمر هم در جریان حادثه قرار گرفتند. تیم‌های واکنش سریع و ارزیاب از مرکز استان ساعت ۹ به محل حادثه اعزام شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد ساختمان دوطبقه به دلیل نامعلومی منفجر شده است ولی مشخص نبود چند نفر زیر آوار مانده‌ بودند. در این میان تجمع مردم کار امدادرسانی و آواربرداری را دچار مشکل کرده بود.

آواربرداری و عملیات نفسگیر


عملیات آواربرداری آغاز شد اما آوار زیاد و وسیع بود.
پس از ارزیابی و گزارشات تکمیلی مبنی بر تخریب کامل یک باب ساختمان دوطبقه و آسیب‌دیدگی ساختمان‌های اطراف محل انفجار بر اثر موج انفجار و وجود افرادی در زیر آوار ساختمان فروریخته  تیم‌های عملیاتی آواربرداری و آنست هم به منطقه آسیب اعزام شدند. همچنین یک تیم آواربرداری هم از شهرستان دورود مأموریت یافت تا در این عملیات شرکت کند.
عملیات آواربرداری صبح سه‌شنبه در آن خیابان ۶۰ متری آبشار ۹ سخت و نفسگیر بود.

تیم آنست و پیداشدن یک جسد

با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر و آتش‌نشانی دو ساکن این ساختمان از زیر آوار پیدا و به بیمارستان منتقل شدند.
اما با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر سکونت تعداد دیگری از افراد در این ساختمان، تلاش برای پیداکردن این افراد در زیر آوار ادامه داشت.
تیم آنست یک نقطه در محل آوار را شناسایی کرد که پس از آواربرداری از نقطه مورد نظر نیروهای جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی جسد یکی از افراد ساکن ساختمان را از زیر آوار خارج کردند.

۲کشته و ۱۲مصدوم

ساعتی از حادثه می‌گذشت که مصدومان یکی پس از دیگری از زیر خروارها خاک بیرون کشیده شدند. در این تخریب مهیب، 8 نفر مصدوم به وسیله عوامل اورژانس به بیمارستان شهدای عشایر منتقل و چهار مصدوم دیگر هم به صورت سرپایی در محل درمان شدند. در این حادثه دو نفر به نام‌های پیرولی رحمتی‌نیا و سمنگل مودتی‌نیا جان باختند.

پس از آواربرداری و خارج‌کردن مصدومان و قربانیان حادثه مشخص شد که این انفجار به ۱۳ خانه دیگر و 10 خودرو هم خسارت وارد کرده است. تیم‌های ارزیاب باید میزان خسارت‌ها را بررسی کنند. علت بروز این حادثه به وسیله کارشناسان آتش‌نشانی منطقه در دست بررسی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.