وزیر صمت می‌گوید بازار خودرو انحصاری است

امضاهای طلایی با سامانه جامع تجارت از بین می‌رود

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت تأکید کرد که ریشه فساد و دلالی در دو نرخی بودن‌هایی مثل نرخ ارز است. همان موضوعی که در بازار خودرو وجود دارد و ما به دنبال حذف دلالی‌ها هستیم، این اختلال و دلالی در موضوع نهاده‌ها هم وجود دارد و باید برطرف شود.

شهروندآنلاین: رزم حسینی سه‌شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «از سامانه جامع تجارت تا نظارت بر بازار و جهش تولید» تأکید کرد که این سامانه شروعی برای تجارت مدرن است.

مهم‌ترین نکات سخنان او در زیر می‌آید:

– از ثبت سفارش تا صدور مجوزهای بیست‌وسه‌گانه در سامانه جامع تجارت انجام شده و در حوزه واردات این سامانه کامل شده است.

– با راه‌اندازی این سامانه بسیاری از تهدیدهای اقتصادی و فسادها از بین خواهد رفت تا امضاهای طلایی از بین رفته و فساد اداری به حداقل برسد.

– کد شناسه کالا از اقدام‌های بسیار مهمی است که باید انجام شود تا تمام کالاها در طول مسیر ردگیری و تا رسیدن به مقصد ارزیابی شوند.

-سامانه جامع تجارت، مرکز جامع آماری کشور خواهد شد تا هر جابه‌جایی و تجارتی با تمام جزئیات و به صورت آنلاین در اختیار قرار بگیرد.

-سامانه انبارهای سامانه جامع تجارت، موجودی انبار و موارد مصرف‌شده را نشان خواهد داد و به عنوان مثال می‌توان به موضوع لاستیک اشاره کرد که با استفاده از ابزارهای الکترونیک به خوبی کنترل شده است.

– اگر بخواهیم شفاف صحبت کنیم، ریشه فساد و دلالی در دو نرخی بودن‌هایی مثل نرخ ارز است. همان موضوعی که در بازار خودرو وجود دارد و ما به دنبال حذف دلالی‌ها هستیم، این اختلال و دلالی در موضوع نهاده‌ها هم وجود دارد و باید برطرف شود.

– اینکه در بورس کالا کشف قیمت شود، اما معاملات در جای دیگری صورت بگیرد، باعث می‌شود دچار مشکل‌های عجیب شویم، فولادی که در داخل کشور تولید شده با قیمت بالاتر از نرخ جهانی در کشور خرید و فروش می‌شود.

– انحصار در صنعت خودرو باعث شد تا کیفیت تولید تا حدود زیادی تحت تأثیر قرار بگیرد. ما دنبال خصوصی‌سازی و کاهش سهم دولت در این حوزه هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.