زنجیره انتقال کرونا قطع شد

محرز: آمار مراجعه به مراکز درمانی به حدود ۶۰درصد کاهش یافته است

آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود ۶۰درصد کاهش یافته، زیرا به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز پیش روزانه حدود ۳۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می‌کرد، این رقم به ۶ نفر رسیده است.

شهروندآنلاین: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مشارکت خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی توسط دولت گفت: «زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده است، اما این به منزله پایان این بیماری نیست.»

نکات مهمی که دکتر مینو محرز امروز بدان اشاره کرده چنین است:

– ادامه روند موجود و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم سبب قطع زنجیره کرونا برای همیشه خواهد شد.

– مردم نباید خاطره تلخ پس از اردیبهشت ماه امسال را فراموش کنند، زیرا با وجود اینکه در دو ماه ابتدای سال آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بسیار کم شده بود ،به دلیل جدی نگرفتن آمار تلفات بیماری کرونا پس از خرداد تا ۱۰ روز پیش به مرز ۵۰۰ نفر هم رسید.

– آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود ۶۰درصد کاهش یافته، زیرا به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز پیش روزانه حدود ۳۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می‌کرد، این رقم به ۶ نفر رسیده است.

– منع تردد بین‌شهری، جلوگیری از تردد شبانه و تعطیلی مکان‌های موجب تجمعات مردمی و دیگر سخت‌گیرهای اعلام‌شده با مشارکت خوب مردم سبب قطع زنجیره کرونا شد.

– واکسن تولیدشده به دست متخصصان ایرانی با موفقیت مراحل تست حیوانی را پشت سر گذاشته و منتظر نتیجه تست انسانی آن هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. ح سوری می‌گوید

    سلام
    فرمایش خانم دکتر محرز در خصوص قطع زنجیره انتقال کاملا اشتباه یا اشتباه نقل قول شده است
    دکتر سوری ، استاد اپیدمیولوژی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.