مأموریت سخت 100 آتش‌نشان در جاده مشهد-گلبهار

حریق مهیب در کارخانه تولید شیرآلات پس از چند ساعت خاموش شد

۱۰۰ آتش‌نشان عملیات سخت و نفسگیری را در مشهد به پایان رساندند. امدادگران برای مهار حریق مهیب کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی در جاده مشهد به گلبهار به محل اعزام شدند. آتش‌سوزی صحنه بسیار ترسناکی را به تصویر کشیده بود اما با این حال با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، این حریق مهیب پس از چندین ساعت خاموش شد.

بامداد روز چهارشنبه، دوازدهم آذر، این حادثه رخ داد. مردم با مشاهده دود و آتش از درون یک سوله در جاده مشهد به گلبهار موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دادند. پس از تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه‌های اطفای حریق و امدادونجات ایستگاه‌های مختلف را به محل اعزام کرد.

محاصره دود و آتش

با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که این آتش‌سوزی مهیب در داخل یک سوله دو طبقه «تولید شیرآلات بهداشتی» به وقوع پیوسته است. آتش و دود از کیلومتر‌ها دورتر قابل مشاهده بود. همچنین حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌های این مکان و انبار‌های مجاور بود. بنابراین بلافاصله آتش‌نشانان از چندین جهت با محاصره آتش عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. آنها پس از ساعتی موفق به مهار حریق شدند و عملیات لکه‌گیری و کاوش این آتش‌سوزی تا حوالی ظهر روز چهارشنبه ادامه داشت.

تلاش 25 ایستگاه عملیاتی

آتشپاد دوم مهدی رضایی عملیات آتش‌نشانی مشهد در خصوص جزئیات این مأموریت سخت گفت: «در عملیات اطفای حریق این کارخانه درمجموع بیش از ۱۰۰ آتش‌نشان از ۲۵ ایستگاه عملیاتی به همراه خودرو‌های سبک و سنگین اطفای حریق، خودرو توربوفن و همچنین خودرو‌های لجستیکی شامل بیل مکانیکی و لودر بابکت حضور داشتند. آتش‌نشانان ضمن مهار به‌موقع آتش از سرایت حریق به انبار‌های مجاور جلوگیری کردند.»

علت در دست بررسی است

این مقام مسئول در آتش‌نشانی مشهد در ادامه صحبت‌هایش گفت: «این مکان دارای بیمه‌نامه آتش‌سوزی بود. در این آتش‌سوزی به کسی آسیبی نرسید. همچنین علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است. آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل به مأموریت خود پایان داده و به ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.