4 خرده روایت در مورد شیء مرموز از یوتا تا رومانی

اموال شخصی خود را در زمین‌های عمومی رها نکنید

حالا نه در مورد ظهور اما در مورد ناپدیدشدن شیء مرموز و چرایی آن روایت‌های جدیدی در دست است

شهروند آنلاین: قصه مفقودشدن دومین شیء مرموز از تپه‌های رومانی باعث شد تکاپوی جدی‌تری توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این خصوص به وجود بیاید. حالا نه در مورد ظهور اما در مورد ناپدیدشدن و چرایی آن روایت‌های جدیدی در دست است.  چهار روایت زیر در این خصوص است:

  • نشریه ژورنال اِف‌اِم، چاپ رومانی به نقل از شاهدان عینی روایتی اسرارآمیز از ناپدیدشدن این شیء ارایه کرده و نوشته که به هنگام شب درخش نور را بر فراز تپه مشاهده کرده‌ و ابتدا تصور کرده‌اند که نور چراغ خودرو است ولی سپس این نور جهت خود را به سمت آسمان تغییر داده است. به گزارش این نشریه، ظهور آن در نزدیکی قلعه تاریخی داچیان و مفقودشدن آن در شب درگذشت سنت آندرو، مبلغ نامدار مسیحیت در اروپای شرقی، موجب گمانه‌زنی‌های اسرارآمیز در مورد ماهیت این حجم فلزی شده است. ژورنال اِف‌اِم با انتشار تصاویری از جای خالی این جسم مرموز که با بارش برف سفیدپوش شده، خاطرنشان کرد که بنا بر ادعای افرادی که آن را نزدیک دیده‌اند، این شیء اسرارآمیز به احتمال زیاد از آلیاژ نقره و آلومینیوم ساخته شده بود. این نشریه تأکید کرده که بنا بر تجسس‌های انجام‌شده، هنوز هیچ سرنخی که بتواند منجر به ارایه فرضیه‌ای در مورد ناپدیدشدن این حجم فلزی شود، پیدا نشده است.
  • با این حال، راس برناردز، عکاس ماجراجوی آمریکایی که برای عکاسی از این شیء مرموز به صحرای یوتا سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرده که در شب ناپدیدشدن آن شاهد تلاش یک گروه چهارنفره برای حمل این حجم فلزی بوده است. آقای برناردز روایت کرده که او و دوستان عکاسش شب‌هنگام صدای صحبت‌های گروه دیگری را شنیدند و تصور کردند که گروه عکاسی دیگری به منطقه آمده است. ولی به گفته او آنها بسیار زور زدند تا این جسم فلزی را از جایش تکان بدهند و به زمین بیندازند که این اتفاق با تولید صدای مهیبی اتفاق افتاد. این عکاس ماجراجوی آمریکایی توضیح داده که در همین هنگام یکی از آن افراد گفت: «به همین دلیل است که نباید زباله را در صحرا رها کرد.» آقای برنادرز گفته که در نهایت آنها قطعات بزرگ این حجم فلزی را بر یک گاری سوار کردند و با تأکید بر اینکه نباید حتی یک ذره از آن باقی بماند، محل را ترک کردند. او در پایان به سی‌ان‌ان گفته که تأکید آنها بر به جای نماندن ردی از آن حجم فلزی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد آنها یک گروه حامی محیط‌زیست بوده‌اند.
  • سیلوان کریستِنسِن که یک راهنمای گردشگری است و در شبکه تیک‌تاک حدود ۳۰هزار دنبال کننده دارد، ویدیوی حمل این جسم فلزی توسط یک گاری را منتشر کرد و با ثبت هشتگ #LeaveNoTrace نوشت: «اموال شخصی خود را در زمین‌های عمومی رها نکنید.»
  • گروه حافظ محیط‌زیست که کریستِنسِن نیز در آن عضویت دارد، با ارسال ایمیلی به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: «ما این جسم فلزی را که به مونولیت شهرت یافته بود، از صحرای یوتا حذف کردیم؛ زیرا تبعات آثار سوء‌استفاده انسان از زمین‌های عمومی، حیات‌وحش، گیاهان بومی، منابع آب شیرین بیش از پیش نمایان شده است.» آنها تأکید کرده‌اند که هدف آنها، استفاده از این سوژه اسرارآمیز برای ایجاد اتحاد میان مردم برای حفاظت از زمین‌های عمومی بوده است.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.