سه روز بارانی و برفی در پیش است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی جدید در بیشتر شهرهای کشور و بارش برف و باران در اغلب نقاط طی سه روز آینده خبر داد.

شهروندآنلاین- ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: «آسمان تهران فردا (پانزدهم آذر) ابری همراه با مه رقیق در بعضی ساعات بارش باران و با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (شانزدهم آذر) نیز ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر روی عدد ۱۰۲ قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده و ذرات معلق در حال جولان است.

همچنین شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته به‌ طور میانگین بر روی عدد ۱۲۳ قرار داشت و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود.

تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع همه‌گیری ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول، ۶۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۲ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت ۲۵ روز هوای پاک، ۱۸۵ روز هوای قابل قبول، ۴۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. همچنین بیشترین دمای هوای پایتخت برای روز جاری ۱۱ و کمترین دما ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

ارتفاعات البرز و زاگرس برفی می‌شود

به گفته ضیاییان بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۴ آذر) در شمال خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران و خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه فردا (۱۵ آذر) به‌تدریج گستره فعالیت این سامانه بارشی به مناطقی از غرب و مرکز کشور نیز کشیده می‌شود، تصریح کرد: «از این رو فردا علاوه بر استان‌های ذکرشده در استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، اردبیل و شمال استان‌های سمنان و اصفهان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.»

ضیاییان با بیان اینکه طی این مدت بارش در مناطق سردسیر، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به‌شکل برف خواهد بود، گفت: «طی روز یکشنبه (۱۶ آذر) در کل کشور به جز جنوب سیستان‌وبلوچستان ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.»

همچنین شدت بارش طی این روز در استان‌های فارس، بوشهر، خراسان ‌جنوبی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و شمال کرمان خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز دوشنبه (۱۷ آذر) از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود.

این سامانه تنها در جنوب فارس، کرمان، هرمزگان، شمال سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر فعالیت دارد.

طی این روز همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی، مرکزی، قم، لرستان، اصفهان و شمال یزد بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.