آخر داستان شاهنامه خوش شد!

انتشار نسخه انگلیسی رمان گرافیکی «ارشیا»

نشر «مارکوزیا» اولین جلد از رمان گرافیکی «ارشیا» را منتشر کرده است

شهروند آنلاین: آخر داستان شاهنامه خوش شد! کارگردان فیلم انیمیشن «آخرین داستان» که در یک‌سال اخیر با این فیلم به موفقیت‌های زیادی دست یافته؛ در روزهای اخیر شاهد انتشار نسخه انگلیسی یکی از رمان‌های گرافیکی‌اش نیز بوده است. اتفاقی مهم برای ادبیات و صنعت نشر این سامان- که تاکنون کمتر اخباری خوش در سطح بین‌المللی درباره‌اش منتشر شده است.

آخرین داستان

اشکان رهگذر با اولین فیلمش «آخرین داستان» که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش تولید شده، موفقیت‌های زیادی به دست آورد و موانع بسیاری را برای اولین‌بار (به‌عنوان یک ایرانی) از میان برداشت. داستان این فیلم برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه فردوسی است. «آخرین داستان» به‌عنوان اولین نماینده سینمای انیمیشن ایران در کنار ۳۴۴ فیلم واجد شرایط به بخش رقابتی بهترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار راه یافت. حضور این انیمیشن در رقابت اسکار بهترین فیلم درحالی اتفاق افتاد که این انیمیشن ایرانی پیش از این به فهرست آثار رقابت‌کننده در بخش بهترین انیمیشن مراسم جایزه اسکار ۲۰۲۰ نیز راه یافته بود.

صنعت جدید

نکته مهم اما برنامه‌ریزی برای اکران فیلم «آخرین داستان» در آمریکا و کشورهای اروپایی است. این اتفاق که به صورت حرفه‌ای جزو معدود مواردی است که برای یک فیلم ایرانی رخ می‌دهد، در زمینه محصولات جانبی این فیلم نیز ادامه پیدا می‌کند. چنانکه حتی در حال حاضر نیز شاهد فروش محصولاتی مانند لوازم‌التحریر، لباس، عروسک و موارد دیگری هستیم که در فضای این انیمیشن جذاب عرضه می‌شوند.

نویسنده و کارگردان «آخرین داستان» این روند را در زمینه رمان‌های گرافیکی یا به اصطلاح بهتر کتاب‌های مصور نیز ادامه داده است. بعد از سال 1395 که تقریبا مصادف با پایان تولید فیلم «آخرین داستان» است، استودیو هورخش که دارای انتشارات تخصصی طراحی و چاپ کمیک است، در زمینه انتشار رمان گرافیکی و کمیک دست به انتشار هشت جلد رمان گرافیکی زده است. در واقع استودیو هورخش پیش از رمان مصور «ارشیا» مجموعه رمان‌های مصور «جمشید» را نیز در چهار جلد منتشر کرده، در ۶۴ صفحه به چاپ رسانده بود.

جمشید و ارشیا در انگلیس

دیروز خبرگزاری‌های مرتبط با حوزه کتاب خبر از انتشار نسخه انگلیسی رمان گرافیکی «ارشیا» نوشته اشکان رهگذر توسط یکی از انتشاراتی دادند که به‌طور تخصصی درباره کتاب‌های مصور فعالیت می‌کند. بنا بر این اخبار، نشر «مارکوزیا» نسخه انگلیسی اولین جلد از رمان‌های گرافیکی «ارشیا» نوشته اشکان رهگذر را منتشر کرده است.

این ناشر انگلیسی که پیش از این مجموعه رمان‌های گرافیکی «جمشید» با نویسندگی اشکان رهگذر را به زبان انگلیسی به شکل فیزیکی و آنلاین منتشر کرده بود، در ادامه همکاری‌اش با انتشارات استودیو هورخش اولین جلد از رمان گرافیکی «ارشیا» را منتشر کرده است.

رمان گرافیکی «ارشیا» از سری رمان‌های گرافیکی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»  که برگرفته از شخصیت ارشیا، وزیر دربار جمشید شاه در این انیمیشن سینمایی است، قصه دوران نوجوانی این شخصیت را روایت می‌کند. شخصیتی که پرویز پرستویی صداپیشگی آن را در انیمیشن «آخرین داستان» برعهده دارد. در خلال بازگویی داستان این شخصیت، مخاطب با سرگذشت تهمورث دیوبند، پدر جمشید آشنا می‌شود. گفته می‌شود که به زودی جلد دوم «ارشیا» هم توسط انتشارات مارکوزیا به انگلیسی منتشر خواهد شد.

چگونه بخریم؟

نشر «مارکوزیا» که دفتر اصلی آن در لندن است و به شکل تخصصی از سال 2005 در زمینه انتشار رمان گرافیکی (گرافیک نوول) و کمیک فعالیت می‌کند، این رمان گرافیکی را به شکل آنلاین در سایت آمازون و دیگر سایت‌های معروف فروش کتاب آنلاین و به شکل فیزیکی در کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، انگلستان و استرالیا منتشر کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.