جعل سایت بانک معروف در تهران و کلاهبرداری میلیونی

این مجرم 300 میلیون تومان از حساب مردم پول برداشت کرد

کلاهبردار حرفه‌ای سایت یک بانک معروف را جعل کرد. او از این طریق توانست پول هنگفتی به جیب بزند. مالباختگان هنگام کارت به کارت اینترنتی، با پیام خطا روبه‌رو می‌شدند. اما در ادامه تمام پول‌های حساب‌شان خالی می‌شد.

شهروند آنلاین: جعل سایت بانک معروف در تهران و کلاهبرداری میلیونی ، چندی پیش، چندین شکایت مشابه از سوی شهروندان به پلیس فتا ارجاع شد. در شکایت‌ها مشخص شد که پس از انتقال وجه از طریق سایت یکی از بانک‌ها، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم شده است. به همین دلیل بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا تحقیقات در این خصوص آغاز و استعلام‌ از بانک مربوطه نیز انجام شد.

درجریان تحقیقات مشخص شد که سایت مذکور ارتباطی با سایت بانکی نداشته است. در همین راستا مشخص شد که متهم یا متهمان اقدام به جعل صفحه سایت بانک کرده‌اند. در ادامه از تعدادی از مالباختگان نیز برای حضور در مقر پلیسی دعوت شد. در جریان آن مشخص شد که این افراد با جست‌وجوی نام بانک در موتورهای جست‌وجو به این صفحه رسیده و عملیات انتقال پول را انجام داده‌اند.

بازداشت مجرم حرفه‌ای

پیگیری برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام انجام شد. سایت مذکور نیز با دستور قضائی از دسترس خارج شد. سرانجام با پی‌جویی‌ها و تحقیقات فنی پلیس این فرد شناسایی و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. متهم تحت بازجویی قرار گرفت و به جرم خود اعتراف کرد.

او به مأموران پلیس گفت: «سایت یکی از بانک‌ها را با رعایت تمام اشکال آن و آدرسی مشابه جعل کردم. هنگامی که افراد قصد انتقال پول را داشتند، برای آنان پیام خطا صادر می‌کردم. بلافاصله اطلاعات واردشده را در سامانه‌ای دیگر وارد کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب آنان می‌کردم.»

مبالغ کلاهبرداری‌شده از سوی این فرد بالغ بر سه‌میلیارد ریال اعلام شد. همچنین برای این فرد پرونده‌ای تشکیل و به دادسرا معرفی شده است. اما تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، با اعلام  خبر جعل سایت بانک معروف در تهران و کلاهبرداری میلیونی از شهروندان خواست که برای انجام تراکنش‌های بانکی حتما شخصا آدرس بانک را وارد کنند. همچنین برای انجام خریدهای اینترنتی نیز به ای-نماد که در سایت قرار گرفته، توجه کرده و حتما با کلیک روی آن مشخصات سایت مذکور را در شناسنامه‌ای- نماد مطابقت دهند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.