روزجهانی داوطلب؛ روز بزرگداشت کرامت انسان است

پیام نماینده مقام ‌معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر به مناسبت روزجهانی داوطلب

نماینده رهبر معظم انقلاب در آستانه روز جهانی داوطلب در پیامی به ایثار و مجاهدت همکاران، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مقابله با ویروس کرونا و نیز حضور در بحران‌ها پرداخت و از مجاهدت مومنانه آنان تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»
روز جهانی داوطلب را به همه افرادی که با دل‌های ‌پاک و اراده‌های معطوف به زدودن رنج از جان و چهره رنجدیدگان عالم به خدمت مشغول‌اند، تبریک می‌گویم. روز داوطلب روز یک نهاد و سازمان نیست. روز بزرگداشت مقام کرامت انسان است. کرامت صفتی است که خالق متعال به انسان عطا فرموده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از او بازستاند.

همه انسان‌ها فارغ از رنگ و‌ نژاد و عقیده و دانش و ثروت از وصف کرامت برخوردارند. روز داوطلب روز احترام به کرامت بشر است. روز احترام به کسانی است که برای کاستن از رنج‌های انسان ایستاده‌اند.
شما داوطلبان هلال‌احمر همواره منشأ خدمات قابل ستایشی بوده‌اید. مهم‌ترین عنصر در هلال‌احمر «داوطلب‌محور»بودن فعالیت در آن است؛ یعنی اعضای امدادگر، داوطلب و جوان بدون منت خدمت می‌کنند. همان خدمتی كه پیامبراكرم(ص) فرمودند؛ مومنان خدمتكار یكدیگرند، یعنی نافع و سودبخش به یكدیگر هستند.
امسال هجوم ویروسی ناشناخته آرامش و آسایش ساکنان زمین را برهم زده است. میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده و‌ زندگی همه را دستخوش تغییرات جدی کرده است. داوطلبان خدوم کشور نیز در روزهای سختی که ویروس منحوس کرونا پدید آورد، دلاورانه و مجاهدانه در خدمت به مردم افتخارآفرین شدند.

آنان در خط ‌مقدمِ مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان همنوعان خود -فداکارانه- تلاش کردند. فعالیت مستمر و بی‌وقفه آنان صحنه‌های درخشانی از بشردوستی را در اذهان ثبت کرد.
جانفشانی و مسئولیت‌پذیری شما عزیزان را ستایش می‌کنم و خالصانه روز جهانی داوطلب را به جامعه داوطلبان کشور، به خصوص داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تبریک می‌گویم. آنها همواره از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند و بی‌توقع به همنوعان‌شان یاری رسانده‌اند.

با درود به ارواح پاک شهدای سلامت، عزتِ روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان خواستارم.
روزگار کنونی دوره عبرت‌های بی‌نظیر برای انسان معاصر است. در میانه میدان مقابله با ویروسی که از 6 جهت هجوم می‌آورد، اهل هلال درخشیده‌اند. خادمان بی‌منت مردم در مجاهدت خود پرفروغ بوده‌اند. هلال‌احمر همه توان خود را در این راه بسیج کرد و انصافا همه داوطلبان هلال بی‌واهمه از خطر و‌ بی‌پروای از ابتلا در صف مقدم مقابله با ویروس و خدمت به مبتلایان پیشتاز بودند. تلاش‌شان ماجور و عندالله عمل خیرشان محفوظ است.‌ ​عبدالحسین معزی
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.