آدین پرکشید

تلاش‌های پزشکان برای زنده نگه‌داشتن نوزاد دوماه آبدانانی بی‌نتیجه بود

آدین ایمانی، نوزاد دوماهه‌ای که با هوشیاری غسال آبدانانی زنده شده بود، در بیمارستان ابوذر اهواز فوت کرد. گواهی فوت این نوزاد در بیمارستان مرکز ایلام صادر شده بود و معجزه‌وار در غسالخانه آبدانان زنده شد. اما تلاش‌های تیم پزشکی در بیمارستان ابوذر اهواز هم نتیجه‌بخش نبود و آدین درگذشت.

ماجرای مرگ و زنده‌شدن نوزاد

سیزدهم آذرماه ویدیویی در شبکه‌های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می‌داد نوزاد دوماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می‌شود اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند، مسئول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود. پس از حضور اورژانس، زنده‌بودن نوزاد تأیید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

قصور پزشکی

برخی از سایت‎ها و کانال‌های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد کرده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

ورود دستگاه قضا

دادستان ایلام جمعه در واکنش به این موضوع اعلام کرد که باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شود تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.
دادستانی همچنین به دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای روشن‌شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی ۴۸ساعت مهلت داده است.
دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که پانزدهم آذر با تشکیل کمیسیون تخصصی موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

در بیمارستان اهواز چه گذشت

دکتر محسن علی سمیر جمعه‌شب در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: «یک نوزاد 50روزه ساعت 5 صبح جمعه با علایم اولیه تشنج به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل که پس از پذیرش بلافاصله تحت درمان قرار گرفت. این نوزاد بیمار که دچار تشنج شده بود، با نارسایی‌ها و اختلالات شدید کلیوی، کبدی و گوارشی مواجه بود که یک تیم مجرب از پزشکان فوق تخصص این بیمارستان کار درمان او را آغاز کردند.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز افزود: «بیمار که قبلا به دلیل اختلالات ریوی و تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل شده بود، از همان ابتدای ورود به بیمارستان شرایط وخیمی داشت اما پزشکان این بیمارستان برای زنده نگه‌داشتن آن تمامی تلاش خود را به کار گرفتند. بیمارانی که دچار تشنج می‌شوند، معمولا به دلیل عدم خونرسانی به مغزشان با مشکلات جدی افت فشار خون، از کارافتادن کلیه‌ها و مختل‌شدن کبد مواجه می‌شوند که همین امر بهبودی آنان را بسیار سخت می‌کند و این نوزاد نیز همه این مشکلات را داشت.»

دکتر سمیر در ادامه گفت: «با وجود تلاش بی‌وقفه پزشکان این بیمارستان، نوزاد در ساعت 17 و30دقیقه جمعه فوت کرد.»

بررسی پرونده آدین در وزارت بهداشت 

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت هم در این رابطه گفت: «وزارت بهداشت جداگانه موضوع فوت کودک آبدانانی را بررسی می‌کند و تنها به گزارش علوم پزشکی اکتفا نمی‌کنیم.  در این راستا یک تیم به استان ایلام اعزام شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.