تهران؛ نارنجی اما لب مرز

روحانی: ۷ شهرستان وضعیت فوق قرمز دارند و در حال صعود هستند

رئیس‌جمهوری گفت: ما به کانال ۵۰۰نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری گفت: «ما به کانال ۵۰۰نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در این مدت ۴۲۰ مصوبه داشته‌ایم و به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم، گفت: «تاکنون ۸۵درصد مصوبات ما عملیاتی شده است.»

او افزود: «کار بسیار خوبی در این مدت محدودیت‌ها انجام شده که آثار مثبتی داشته است و همه اینها با همکاری مردم به وجود می‌آید. تا زمانی که مردم به مسری‌بودن این بیماری واقف باشند و به پروتکل‌ها عمل کنند، وضعیت بهتر می‌شود.»

روحانی تأکید کرد: «البته هر کجا وضعیت قرمز باشد، ما محدودیت‌ها را اجرایی و اعمال می‌کنیم. ما به کانال ۵۰۰نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.»

او گفت: «هرجا وضعیت قرمز، نارنجی و زرد باشد، دوباره طبق پروتکل‌ها عمل می‌کنیم. محدودیت‌ها آثار مثبتی داشته و ادامه این روند در سایه ماسک‌زدن، عدم تجمع و تردد امکان‌پذیر است. حتی اگر واکسن مطمئن هم در اختیار ما قرار بگیرد، مردم همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند؛ به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند و می‌دانیم که هیچ واکسنی صددرصد اثربخش نیست.»

روحانی گفت: «به ‌زودی به ۱۰۰هزار آزمایش کرونا در روز می‌رسیم. هرجا برای ما روشن شود که شخصی قرنطینه را نقض کرده، جریمه خواهد شد.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بر اساس گزارش جدید ۷ شهرستان وضعیت فوق قرمز دارند و در حال صعود هستند، گفت: «شرایط تهران نارنجی است، اما لب مرز هستیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.